Rallare Svensson Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg har en server med Debian testing stående i kjelleren og tenker å sette inn et wlan-kort. Sitter og lurer på om man kan trikse det til som et accesspunkt. Noen som har prøvd dette og vet hvordan det fungerer, og evt har noen kort å anbefale mht sendestyrke, kompabilitet o.l.? Er vel prism og atheros som er best støttet? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Dette fungerer fint med madwifi drivere (atheros chipset) av nyere dato, der har du muligheten til å sette opp et helt fungerende AP. Bruker det både titt og ofte på skolen når trådløsnettet ramler ned, og vi har tilgang på en kabel Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Dette fungerer fint med madwifi drivere (atheros chipset) av nyere dato, der har du muligheten til å sette opp et helt fungerende AP. Bruker det både titt og ofte på skolen når trådløsnettet ramler ned, og vi har tilgang på en kabel 6498298[/snapback] Satt å googlet litt, men fant mye om Prism og slackware og lite om at dette er støttet hos andre chipset. Så nå ble jeg litt glad inni meg! Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Du kan lese mer om hvordan det er å sette opp her Må forøvrig få lov til å skryte litt av disse driverene, de har vært svært gode så lenge jeg har brukt de, fungerer godt med aircrack-ng (med patch for injection) og har god utvikling (jeg sjekker ut fra SVN en gang i blant) Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Dette ser jo helt knall ut! Skal lese litt grundigere i morgen, senga trenger meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå