jurg Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg har foran meg her en supergammel Compaq LTE Elite 4/75CX. Maskinen har (afaik) en prosessorhastighet på supre 33 mhz, 32 MB Ram og 1.24 GB disk. Maskinen er laget for Windows 3.11, men kjører for øyeblikket Windows 95, og da den ikke er den raskeste tenkte jeg å installere en fin liten linux-distro på den (den bruker mellom 3 og 4 minutter på å boote helt inn til desktop). Maskinen har en floppystasjon som ikke virker, ingen cd-rom eller usb. Den har rett og slett bare nettverk og plass til ekstern mus / tastatur (via dockingstasjon). Vet noen hvordan jeg kan få linux på den? Den ser jo rasende stilig ut Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hvis du hadde klart få den til å boote på en ekstern floppy eller noe lignende så kunne du jo bruke en av de veldig små distroene. Hvilke tilkoblingsmuligheter har du på dockingen? Lenke til kommentar
jurg Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Hvis du hadde klart få den til å boote på en ekstern floppy eller noe lignende så kunne du jo bruke en av de veldig små distroene.Hvilke tilkoblingsmuligheter har du på dockingen? 6498172[/snapback] Dette blir copy-paste fra en side som selger dockingen: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 1 1 for PC connection Parallel IEEE 1284 (EPP/ECP):25 pin D-Sub (DB-25) Female 1,1 1 for PC connection Serial RS-232C:9 pin D-Sub (DB-9) Male 1,1 1 for PC connection Mouse Generic:6 pin mini-DIN (PS/2 style) Female 1,1 1 for PC connection Keyboard Generic:6 pin mini-DIN (PS/2 style) Female 1,1 1 for PC connection Display / video VGA:15 pin HD D-Sub (HD-15) Female 1,1 1 for PC connection Network RJ-45 Female 1,1 1 for PC connection Network 9 pin D-Sub (DB-9) Female 1,1 1 for PC connection Storage SCSI:1 Jeg har så absolutt tenkt på ekstern floppy, men jeg hadde håpet å kunne gjøre dette uten å bruke noe særlig penger. Endret 15. juli 2006 av jurg Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Skaff deg en overgang fra 2.5" til 3.5" og installer fra en annen maskin. BTW: Hvis du synes at Win95 er treigt, vent til du har installert Linux Lenke til kommentar
jurg Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Skaff deg en overgang fra 2.5" til 3.5" og installer fra en annen maskin. BTW: Hvis du synes at Win95 er treigt, vent til du har installert Linux 6499315[/snapback] Hmm, det kan jo virke bra. Takk Og jeg hadde tenkt å kjøre linux tekstbasert, noe som forhåpentligvis er raskere enn windows 95 Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg har foran meg her en supergammel Compaq LTE Elite 4/75CX. Maskinen har (afaik) en prosessorhastighet på supre 33 mhz, 32 MB Ram og 1.24 GB disk. Maskinen er laget for Windows 3.11, men kjører for øyeblikket Windows 95, og da den ikke er den raskeste tenkte jeg å installere en fin liten linux-distro på den (den bruker mellom 3 og 4 minutter på å boote helt inn til desktop).Maskinen har en floppystasjon som ikke virker, ingen cd-rom eller usb. Den har rett og slett bare nettverk og plass til ekstern mus / tastatur (via dockingstasjon). Vet noen hvordan jeg kan få linux på den? Den ser jo rasende stilig ut 6498068[/snapback] En CDrom til ca. niogfemtikroner ville nok forenklet arbeidet noe. Et annet spørsmål er jo hva i heite h*lvete maskinen skal brukes til? Skjønner at meningen og målet er å få installert et OS, men etter at dette er gjort er nok EDB maskinen like ubrukelig som den var før den fikk installert et OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå