erlber Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Jeg er legestudent og har derfor lurt på å kjøpe meg PDA, slik at jeg kan ha diverse oppslagsverk med meg i frakkelommen til enhver tid. Jeg har allerede mobiltelefon fra før, og trenger derfor ikke GSM-funksjonalitet. Det er derimot gratis trådløst nett der jeg er, så jeg er interessert i å kunne surfe, f.eks. i kjedelige forelesninger . Det jeg trenger er: Mulighet til å lese epost, mulighet til å lagre oppslagsverk (tror det er vanlig med noe som heter ISilo), samt en god kalender/adressebok. Mulighet til å kunne skrive etc på lesesalen har jeg også tenkt på. Det jeg og kan tenke meg er en hurtigknapp for diktering, slik at jeg kan diktere inn lure ting jeg kommer på i farten etc. GPS er ikke så viktig, men hvis jeg skal ha dette senere er det vel kurant å bruke en ekstern bluetooth GPS i bilen, som PDA'en henter GPS-data fra? Er det noen som har noen gode forslag? Helst i området 3000-3500. Hvor stort minnekort trenger jeg, og hvilket bør jeg velge? Endret 15. juli 2006 av erlber Lenke til kommentar
lobster Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg ville gått for en Qtek 200, HTC TyTN eller noe i den duren. Da får du en bra PDA som også kan brukes som mobiltelefon. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Siden han ikke trenger mobiltelefon vil jeg heller foreslå Dell x51v eller Fujitsu Siemens Pocket LOOX C550. Begge har VGA skjerm. FS har også en modell som heter N560 som har GPS innebyget. Har nettopp fått denne og fint med GPS. Har fra før Dell x30. Når det gjelder minnekort vil jeg anbefale alt over 1gb. Fint å ha plass til noen filmer når man skal på ferie. Arne M Lenke til kommentar
Jorron Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Skjønner ikke at du vil drasse rundt på en mobil og en PDA når du bare trenger en PDA som har begge deler! Lenke til kommentar