erlber Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Jeg er legestudent og har derfor lurt på å kjøpe meg PDA, slik at jeg kan ha diverse oppslagsverk med meg i frakkelommen til enhver tid. Jeg har allerede mobiltelefon fra før, og trenger derfor ikke GSM-funksjonalitet. Det er derimot gratis trådløst nett der jeg er, så jeg er interessert i å kunne surfe, f.eks. i kjedelige forelesninger . Det jeg trenger er: Mulighet til å lese epost, mulighet til å lagre oppslagsverk (tror det er vanlig med noe som heter ISilo), samt en god kalender/adressebok. Mulighet til å kunne skrive etc på lesesalen har jeg også tenkt på. Det jeg og kan tenke meg er en hurtigknapp for diktering, slik at jeg kan diktere inn lure ting jeg kommer på i farten etc. GPS er ikke så viktig, men hvis jeg skal ha dette senere er det vel kurant å bruke en ekstern bluetooth GPS i bilen, som PDA'en henter GPS-data fra? Er det noen som har noen gode forslag? Helst i området 3000-3500. Hvor stort minnekort trenger jeg, og hvilket bør jeg velge? Endret 15. juli 2006 av erlber Lenke til kommentar
lobster Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg ville gått for en Qtek 200, HTC TyTN eller noe i den duren. Da får du en bra PDA som også kan brukes som mobiltelefon. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Siden han ikke trenger mobiltelefon vil jeg heller foreslå Dell x51v eller Fujitsu Siemens Pocket LOOX C550. Begge har VGA skjerm. FS har også en modell som heter N560 som har GPS innebyget. Har nettopp fått denne og fint med GPS. Har fra før Dell x30. Når det gjelder minnekort vil jeg anbefale alt over 1gb. Fint å ha plass til noen filmer når man skal på ferie. Arne M Lenke til kommentar
Jorron Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Skjønner ikke at du vil drasse rundt på en mobil og en PDA når du bare trenger en PDA som har begge deler! Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Skjønner ikke at folk gidder å drasse på en PDA en lørdagskveld på byen. Får ikke akkurat plass i lomma. De som får plass i lomma har så små skjermer at de ikke er duganes som PDA. Jeg bruker PDA som en liten PC og vil ha større skjerm. Men smak og behag. Arne M. Lenke til kommentar
backup Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 "Mulighet til å kunne skrive etc på lesesalen har jeg også tenkt på." I lys av dette bør du vel kjøpe en pda med hardware basert tastatur, ikke kun software basert! Lenke til kommentar
erlber Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Nå står det mellom to stykker tror jeg: Fujitsu Siemens Pocket LOOX C550 VGA, WLAN/BT, IR, SDIO, 64MB til 3495 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318761 eller Fujitsu Siemens Pocket LOOX N520 GPS kit m/ Nordenkart & billader/holder til 3995 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314958 Ser at den siste er noe svakere, og med dårligere skjerm. Den mangler dessuten bluetooth, men har WLAN. Usikker........ Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 erfaring fra Hx4700 fra at vga skjerm gjorde den litt tregere enn jeg var vant med fra qvga. Smak og behag selvfølgelig, men med gps så ville jeg foretrukket qvga. Mistenker at den modellen fra FSC skal ha BT, men det er to modelltyper av den, så er nok den andre da. Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Etter å hatt PDA med qvga skjerm noen år og byttet til ny PDA med samme prosessor og vga skjerm er jeg enig i at det går noe tregere. Men det synes jeg ikke gjør noen. Bilde med vga er så mye bedre. Spesielt ved bruk av Tom Tom og GPS. Jeg ble fort litt slitten når jeg surfet på qvga. Ikke noen problem med vga. Bildet er mye roligere. Synes du bør prioritere vga og wlan. Se også på Dell x51v. http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs Arne M Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Med tanke på dette, finnes det noe som heter tvillingkort.. Da blir det enkelt å ha en liten fin mobil til å ringe med når enn skal på byn:) Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Som trådstarter, vurderer også jeg en Fujitsu Siemens Pocket LOOX C550. Har også et par andre alternativer jeg lurer på: Dell Axim X51-520 HP iPAQ hx2490 520 Alle disse ligger på samme prisnivå, og har omtrent samme ytelse. Hvilken bør man velge? Har "alt det andre" fra før av (bt-gps, tomtom 5.1), så jeg trenger bare en PDA. Har en Acer N35 fra før, men denne er helt rævva, så jeg trenger en ny ganske snart. mvh Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå