Mercury Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Hei. Har et irriterenes problem. Jeg vill gjerne se på filmer på tv`n min spilt av fra pc`n. Har tv out med s-vhs, og en trådløs boks som sender signalene til tv`n min, men denne boksen har kun phono plugger evt, scart. Lyd høyre, lyd venstre og bilde. Det jeg er på jakt etter er en overgang ifra S-vhs til phono, evt scart. Er det noen som har vert borti en sånn overgang, evt. har noen ideer? Hilsen Mercury Lenke til kommentar
kingkong Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Jeg vet ikke om det finnes, jeg har hvertfall aldri sett en slik overgang. Problemet ligger i at luminans og krominans ligger i to seperate ledere i en S-video kabel, og det er ikke sikkert at krominans-signalet er modulert på en slik måte at det kan kombineres med luminans-signalet på noen enkel måte. Hvis du kan nøye deg med svart/hvitt kan du bare kjøre luminans-signalet rett inn i kompositt-inngangen (phono-pluggen). Lenke til kommentar
Xell Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Quote: Mercury skrev (2001-12-10 21:17): Det jeg er på jakt etter er en overgang ifra S-vhs til phono, evt scart. Er det noen som har vert borti en sånn overgang, evt. har noen ideer?Hilsen Mercury s-vhs til scart finnes i hvertfall (jeg har). gå i en tv-butikk eller clas ohlson eller noe. spørr etter s-vhs-til-scart overgang og de vil fortelle deg hva de har ... eventuelt om du må gå et annet sted for å få tak i. (TV-butikker som har scart-kabler har som regel overganger også) Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Overgangen finnes, men som han over sier er det problem med krominans og luminans. Siden boksen din ikke støtter s-video, regner jeg med at det heller ikke støtter signalet. Det er nemlig sånn at du kan kjøre et s-video signal igjennom f.eks. scart, men ikke igjennom en compositekabel (gul phono), fordi den ikke har mer enn en leder, og s-videosignalet blir delt i to (krominans og luminans). Sorry, men jeg tror ikke du får brukt boksen din hvis du vil bruke s-video og samtidig ha farger. Da må du event. koble og mekke noe sinna, for det som kanskje var mulig var å kjøre krominans og luminans separat over henholdsvis høyre og venstre phono. Det er mulig dette ikke går, siden phono delen av boksen er beregnet på lyd, mens composite delen er beregnet på lyd. Uansett, hvis dette går, så får du jo ikke brukt boksen til å sende i fra deg lyd da :smile:. Tror forresten dette ikke er mulig å få bra. Husk at i alle fall tv'en din må støtte s-video, igjennom en s-video plugg, eller en scart. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Svideo til composite er faktisk den enkleste ting i verden: Du tar de to lederene chrominance og luminance, tvinner dem sammen og jord for begge, tvinner disse.. og kobler rett på en phono plugg (composite). Whips så funker det... (og samtidig skjønner du hvorfor svideo faktisk bare er en hype, spør du meg.... skal man gå for noe må det være RGB) Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Da er jo hele poenget med s-video borte da... tviler på at han bare har s-video og ikke composite out. Nå er det jo sånn at s-video faktisk er bedre en composite, ingen tvil om det. At RGB er bedre er klart, men da må man få FLERE tv'er som har direkte inngang for det da... Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Det finnes . Jeg hadde samma problemet lette i alle butikker og folk i butikkene som liksom hadde "peiling" sa de aldri hadde hørt om no sånt . Men en kamerat av meg fikk det med et TNT 2 kort met tv-out , prøvde det og det funka ! Men jeg har ingen ide om hvor man kan få kjøpt det Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Er dere helt tjukke i huet?? BARE PRØV DET JEG SIER... TVINN CHROMINANCE OG LUMINANCE og BANK inn i composite inngangen!! Det fønker for faen... jeg har gjort det flere ganger sjøl!!!! Lenke til kommentar
Mercury Skrevet 12. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2001 Takk alle sammen! Løsninga kom ifra negerhenriksen, jeg har nemelig også et TNT 2 kort, og når jeg leste at kompisen hans hadde fått med kabelen begynte jeg og tenke :smile: . Det var en liten kort kabel som følte med pc`n, som alltid hang og slang bak der, så den tok jeg bort. Etter mye leting fant jeg den igjen, og det var S-video til phono! Men selvfølgelig boksen min klarte ikke og få sendt de jæ..a biledsignalene til tv`n, bare lyd. Så da ønsker jeg innspill på andre måter og få signalene frem til tv`n på, har nettverkspunkt ved tv`n eventuelt. Eller skal jeg bite i det sure eple og kjøpe 20 til 25 meter kabel til lyd/bilde mellom pc og tv. Hilsen Mercury Ps. Det virker som kabelen er koblet slik Killerost beskriver. Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Jeg fikk med svhs->phono til mitt 3d prophet 2, men denne har jeg mistet. Søkte på kable på kvasir, og fant ei sjappe som lagde kabler. De skulle ha 150 kroner for det eller no. Sendte mail til multicom. De skulle ta det inn, men jeg vet ikke. Det finnes i alle fall, og det funker!!!! Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Quote: On 2001-12-12 16:02, killerost skrev:Er dere helt tjukke i huet??BARE PRØV DET JEG SIER... TVINN CHROMINANCE OG LUMINANCE og BANK inn i composite inngangen!! Det fønker for faen... jeg har gjort det flere ganger sjøl!!!! Tjukke i huet, nei... Han lurte på åssen han kunne få sendt et s-video signal, ikke et composite signal. Syns ikke tvinne metoden din høres særlig lukrativ ut uansett. Man må bare inrømme at det ikke funker å få sendt s-video signal igjennom composite og få s-video kvalitet! Composite suger jo i kvalitet i forhold til s-video! Lenke til kommentar
janegil Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 En sånn trådløs boks til tv'en vil jeg også ha. Hvor får du tak i den? Lenke til kommentar
Mercury Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Jeg vill tro enhver radio og tv butikk selger disse boksene hvis du spør, vi selger parabol pakker og har to forskjellige typer. De sender lyd og bilde + fjernkontroll signaler. Jeg sitter oppe og bytter kanaler på tuneren nede, (I love free tv). Dette funker veldig bra. Jeg tror den koster rundt en tusen lapp, men jeg er ikke sikker, bytta nemlig inn en jeg hadde fra før som var ødelagt. Hilsen Mercury [ Denne Melding var redigert av: Mercury på 2001-12-14 17:27 ] Lenke til kommentar
Henki Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har fått meg en tråløs link til pc og sliter litt med å få bilde over på tv`n. Har laga meg en kabel men ser ikke ut som om det hjelper så mye. Har du fått noe mer greie på det. Eller er det bare dritt.?????????????? :-? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Tjukke i huet, nei... Han lurte på åssen han kunne få sendt et s-video signal, ikke et composite signal. Syns ikke tvinne metoden din høres særlig lukrativ ut uansett. Man må bare inrømme at det ikke funker å få sendt s-video signal igjennom composite og få s-video kvalitet! Composite suger jo i kvalitet i forhold til s-video! Det er jo nettopp det samme som skjer i en overgang. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 ... (og samtidig skjønner du hvorfor svideo faktisk bare er en hype, spør du meg.... skal man gå for noe må det være RGB) Tror ikke du har skjønt forskjellen, nei. Mulig at det går å koble sammen, men poenget er at signalene må skilles fra hverandre etterpå. Og har du et composite signal så må det gjennom et kamfilter for å skille bilde og farger, og det er umulig å gjøre perfekt. Derfor er det bedre å holde farger og bilde adskilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå