Gå til innhold

Hvilket abb. burde jeg ha?

Anbefalte innlegg

Betyr Minstefakturering på et abb. at du selv om du ringer for 3 kroner så MÅ du betale 89 kroner hvis 89 kroner er Minstefakturering, selv om du ikke har ringt så mye?

Er Noextras et kotantkort-abb. uten månedsavgift?

Og Talkmore er et abb. som KUN betaler for det man ringer/sender, og ingen månedavgift?

EDIT: Leste litt på Talkmore sine sider.

Hvis man betaler f.eks 100 kr, så kan man ringe og sende SMS for det, uten noen månedsavgift?

Og forresten, har alle disse tre (Noextras, Talkmore og One Call Faktura) 3G-dekning, så jeg kan bruke Videosamtaler og laste ned i høy fart? Vet at disse ligger under enten Telenor eller NetCom som har 3G-dekning, men vet ikke om disse 3 abb. støtter det.

6536871[/snapback]

Til ditt første spørsmål, er svaret:Ja.

Til ditt andre spørsmål:

Talkmore, har for 2-3 mnd siden innført minstefakturering ( noe jeg kaller månedsavgift) på kr 39,-

Dette likte jeg (som Talkmorekunde) lite.

Men jeg fortsetter der, da beløpet er så lite og Talkmore er enkelt greit og billig. (f eks 0,29/min, mellom Talkmorekunder)

Dessuten virker det verden rundt. I motsetning til Noextras og de andre "kont. abonnementene".

Hvor leste du det med de kr 100,- hos Talkmore?

(link)?

Og til siste spørsmål: Ja. Jeg bruker 3G, med Talkmore.

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(link)?

Skrev kanskje litt rart der, men det jeg mente var:

Betaler man en sum først og så ringer man for det man betalte (alà kontantkort)? Eller betaler man det man har ringt for i slutten av måneden?

EDIT:

Til ditt andre spørsmål:

Talkmore, har for 2-3 mnd siden innført minstefakturering ( noe jeg kaller månedsavgift) på kr 39,-

Nå blir jeg i tvil :p hvis man ringer og sender SMS for 40 kr, betaler man ikke 79 kroner vel? Da betaler man 40 kr?

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar

(link)?

Skrev kanskje litt rart der, men det jeg mente var:

Betaler man en sum først og så ringer man for det man betalte (alà kontantkort)? Eller betaler man det man har ringt for i slutten av måneden?

EDIT:

Til ditt andre spørsmål:

Nå blir jeg i tvil :p hvis man ringer og sender SMS for 40 kr, betaler man ikke 79 kroner vel? Da betaler man 40 kr?

6537811[/snapback]

Hos Talkmore, betaler du på forskudd. "Fyller opp", med en sum på forhånd og kan ringe for den. Men du blir ikke brutt ved kr 0,-

Du får bestandig avlutte samtalen.

Altså, Talkmore gir en viss kreditt.

Men det blir jo omtrent som et kont.kort.

Om du ringer for kr 40,- en måned, så betaler du kr 40,-

Men om du ringer, eller sender sms for kr 25,- en (kalender)måned, så blir du yrtterligere belastet i månedskiftet, for kr 14,-. Slik at summen totalt er kr 39,-

Altså minstefakturering kr 39,- pr kalendermåned.

Bruker du ikke telefonen i det hele tatt, så blir du altså belastet 39,- uansett.

Dette står på nettsidene dems. Men er kanskje ikke så lett å finne. Dette er jo en ting de ikke liker å reklamere med. Bare legg merke til at det står på forsiden til Talkmores nettsider. Men med mye mer beskjeden tekst, enn alt annet.

https://www.talkmore.no/forside.htm

Omtrent på midten.

Men andre abonnementer er jo mye mer "grådige" enn Talkmore da. Når det gjelder dette. Dessuten er Talkmore greit nok ellers. Derfor fortsetter jeg for min del med dem.

Lenke til kommentar

Men om du ringer, eller sender sms for kr 25,- en (kalender)måned, så blir du yrtterligere belastet i månedskiftet, for kr 14,-. Slik at summen totalt er kr 39,-

Bruker du ikke telefonen i det hele tatt, så blir du altså belastet 39,- uansett.

Hvem bruker for mindre enn 40 kroner?? Dette kan umulig være et "problem" for mer enn 1% av kundene. De burde i så fall skaffe seg kontantkort i stedet.
Lenke til kommentar

Hvem bruker for mindre enn 40 kroner?? Dette kan umulig være et "problem" for mer enn 1% av kundene. De burde i så fall skaffe seg kontantkort i stedet.

6538812[/snapback]

Nei....

Ikke noe problem, for majoriteten.

Men prinsippet, som Talkmore, for eks snakket så mye om tidligere, er brutt.

Dessuten er minstebeløpet høyere hos de fleste andre, som har dette.

Og....

Jeg prøvde bare å forklare ham (MobilKnut) det han spurte om.

Ok?

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...