Gå til innhold

Hvilket abb. burde jeg ha?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om jeg kanskje må skifte abb.

Jeg sender 5-10 SMS om dagen i gj.snitt tenker jeg. Jeg ringer en gang i blant. 3-4 ganger i uka. På 1 år og noen mnd. har jeg sendt 16 MMS ( i følge meldingsteller på K700i ).

Har dere noen abb. og anbefale meg. Vil ha det billigst mulig. Og en ting er at det helst må ha 3G-dekning, i og med at jeg planlegger kjøp av mobil med 3G.

Per dags dato har jeg Djuice Kontantkort. Noe jeg har hatt i 2 1/2 år.

- Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
One Mobil faktura anbefaler jeg hvis du ikke vil ha substitert (skrives det sånn? :p) telefon. Priser finnes på linken under:

http://www.onecall.no/tjenester/mobil/

Merk at det er minstefakturering på 89 kroner, men dette vil vel ikke være et problem for de fleste. :)

6498173[/snapback]

One Call Faktura ville jeg også anbefale helt opp til rundt 300-400 meldinger i måneden.

Sjekket det på telepriser da jeg har Djuice Nonstop og vurderer One Call Faktura.

Lenke til kommentar
Der på telepriser.no. Der står det: "Antall SMS". Er det om dagen? i Uka? I måneden?

6499975[/snapback]

Det kan du velge selv. Ved siden av der du velger antall samtaler kan du selv velge om det skal være pr dag, uke eller måned. Dette gjelder da også for antall SMS/MMS...

Lenke til kommentar
Hørtes nesten ut som det snart ville lønne seg for deg med Djuice Nonstop.

299,- i måneden, gratis SMS/MMS.

Har ikke sjekket prisene på 3g da dette er uinteressant for mitt eget bruk.

Det vil ikke lønne seg med Djuice Nonstop. For at det må lønne seg, må du sende mer enn 433,33 meldinger pr. måned...

Lenke til kommentar

Nutel er eit nyoppstarta mobil opperatør, som tilbyr svært låge priser.

Er eit abbonement som heiter free nutel, der ein kan ringa gratis til alle som har noen av nutel sine produkter\abbonement...

Vurderer sterkt å gå over til dette abbonementet.

Det er heller ikkje bindingstid, dette gjør jo at ein kan prøva og sei opp avtalen sin når ein vil om ein ikkje liker det.

Skjekk det ut, hadde alle hatt det, kunne heile norge ringt gratis :thumbup:

www.nutel.no

Lenke til kommentar

;) nei, det vil IKKE lønne seg med Nonstop...

Jeg hadde sjekket ut chess eller noe jeg.. Eller kanskje tele2.

Men ut fra feks tele2 kontant kort nå, så må du sende over 510 mld pr mnd for å "spare" på å ha nonstop...

Og chess kontant får du 623 sms for 299 kr...

Samt at det er dyrt å ringe med nonstop, så nei.. sender du ikke mer sms enn 5-10 pr dag, så IKKE ta nonstop iallefall!

Skal du ha med telefon og binde ab, så vet jeg ikke, ellers tror jeg at Chess, no extras eller tele2 er et alternativ.

Lenke til kommentar
Nutel er eit nyoppstarta mobil opperatør, som tilbyr svært låge priser.

Er eit abbonement som heiter free nutel, der ein kan ringa gratis til alle som har noen av nutel sine produkter\abbonement...

Vurderer sterkt å gå over til dette abbonementet.

Det er heller ikkje bindingstid, dette gjør jo at ein kan prøva og sei opp avtalen sin når ein vil om ein ikkje liker det.

Skjekk det ut, hadde alle hatt det, kunne heile norge ringt gratis :thumbup:

www.nutel.no

6522192[/snapback]

Dette var da langt fra fantastisk?

Sjekk detaljene litt.

Ikke noe her er billig. Foruten å ringe til andre som har nutel (noe ingen har)

Og om mange får dette abonnementet, så ville de endt opp som chess. Med en helt annen prisprofil.

For et vanlig bruksmønster så var dette ab, absolutt ikke noe "å ringe hjem om", for å si det sånn.

Humbug, for å virke billig, på enkle sjeler.

Nei..Gjør det enkelt. Talkmore, noextras, eller andre enkle ab.....

Endret av rag-fo
Lenke til kommentar

Betyr Minstefakturering på et abb. at du selv om du ringer for 3 kroner så MÅ du betale 89 kroner hvis 89 kroner er Minstefakturering, selv om du ikke har ringt så mye?

Er Noextras et kotantkort-abb. uten månedsavgift?

Og Talkmore er et abb. som KUN betaler for det man ringer/sender, og ingen månedavgift?

EDIT: Leste litt på Talkmore sine sider.

Hvis man betaler f.eks 100 kr, så kan man ringe og sende SMS for det, uten noen månedsavgift?

Og forresten, har alle disse tre (Noextras, Talkmore og One Call Faktura) 3G-dekning, så jeg kan bruke Videosamtaler og laste ned i høy fart? Vet at disse ligger under enten Telenor eller NetCom som har 3G-dekning, men vet ikke om disse 3 abb. støtter det.

Endret av MobilKnut
Lenke til kommentar
Betyr Minstefakturering på et abb. at du selv om du ringer for 3 kroner så MÅ du betale 89 kroner hvis 89 kroner er Minstefakturering, selv om du ikke har ringt så mye?

Er Noextras et kotantkort-abb. uten månedsavgift?

Og Talkmore er et abb. som KUN betaler for det man ringer/sender, og ingen månedavgift?

EDIT: Leste litt på Talkmore sine sider.

Hvis man betaler f.eks 100 kr, så kan man ringe og sende SMS for det, uten noen månedsavgift?

Og forresten, har alle disse tre (Noextras, Talkmore og One Call Faktura) 3G-dekning, så jeg kan bruke Videosamtaler og laste ned i høy fart? Vet at disse ligger under enten Telenor eller NetCom som har 3G-dekning, men vet ikke om disse 3 abb. støtter det.

6536871[/snapback]

Noextras er et kontantkort uten noen avgifter ja

tror de nyeste sim kortene til noextras støtter 3G ekke helt sikker men de støtter edge iallefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...