xzibiz Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Kjøpte for to uker siden ny pc.. Bestile i deler hos komplett. Hovedkort: Asus P5N32 SLI-Deluxe CPU: Pentium D 950 3,4GHz Skjermkort: Gainward geforce 7900GTX Ram: Crucial ddr2 2048MB duel Strømforsyning: Seasonic 500W Funka heilt konge i starten, men her i går låste alt seg mens eg spelte cs. Når eg restarta bootan win xp, men alle driverane va vekke.. Å når eg sko installera dei på nytt fekk eg opp litt feil meldingar. Men etter litt prøving å feiling fekk eg installert dei.. Så reboota eg.., så kom eg te rett før der windows xp logoen kommer, så restarta an automatiskt. Så eg formate heile dritten... Så i dag... klikkan igjen mens eg spelte cs... Men nå startan ikkje ein gang... Alt svive, men får ikkje skjermbilde.. Har prøvd å kobla ut hdd og cdrom, uten nytte. Dette hovedkortet kommer jo uten vifter, og er utstyrt med to stk heatpipes som går fra to chipsett og fram til der prossessoren er.. Den chippen som er rett under cpu'en er så varm at eg ikkje klarer å holde fingen på den.., så det må jo ver någe gale.. Så viss eg lar den stå på i ca 3-4 min, så skrur den seg av automatisk.. Ganske merkelig. Har ikkje orginal vifte på cpu'en siden denne bråker sinnsykt mye.. Så eg kjøpte denne: zalman. Den funker bra på cpu'en.. Står i bios at den er 17 grader.. någe eg ikkje heilt klarer å tro på men... Så har någen av dokke andre her på forumet hatt noen av det same problemet som meg?? Ka syns dokke eg burde gjer ?? EDIT:: Fant dette i ein test på dettet for dette hovedkortet.. Ikkje heilt same oppfatning så eg har nei.. The Northbridge and Southbridge chipsets along with the MOFSETs are passively cooled with an excellent copper heat pipe system that does not interfere with any installed peripherals. In fact, this system kept the chipsets cool enough that additional chipset voltage was not a factor in our overclocking tests. Endret 15. juli 2006 av xzibiz_ Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg skumma igjennom posten, og har en konklusjon. Det er nok et varmeproblem, en venn av meg hadde samme problemer, han monterte inn RAM kjølere, ny vifte til CPU og ei "vanlig" vifte, og nå funker det som fy. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Har jo kjølere på rammen å 4 kabinett vifter.. så det e jo ein liden bris inni der... Å det følge jo med to stk vifter som kan monterast på kjøleribbene te heatpipe systemet, men får bare plass te den eina pga cpu kjøleren... Å den starta ikkje då heller.. Så lure på om eg har klart å brent hovedkortet.. Men trodde nesten det sko ver umulikt i disse dager når der er all slaks alarmar på tempen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Etter det jeg har fått med meg fra xs.org, er Presler ikke brukandes på nForce Intel hk... dessverre.. Du har vel egentlig hatt flaks at det fungerte delvis en liten stund. Forhåpentligvis har hk'et (mosfets) ikke svidd seg, men dersom de har det.. er hk'et ditt trolig dødt.. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Etter det jeg har fått med meg fra xs.org, er Presler ikke brukandes på nForce Intel hk... dessverre..Du har vel egentlig hatt flaks at det fungerte delvis en liten stund. Forhåpentligvis har hk'et (mosfets) ikke svidd seg, men dersom de har det.. er hk'et ditt trolig dødt.. Så du meine at den cpu'en eg valgte ikkje "passer" til Asus P5N32-SLI deluxe kortet mitt ?? Står jo flerne sider på nettet at det hk støtte Intel P D prosessorer... Så koffer meine du at det ikkje ger det ? Ser jo på komplett sine sider at det støtter intel P D CPU.. Å e det hk eller cpu som mest trolig et ødelakt?? Og er det mulig å klage til komplett, å få erstatte dette?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Pentium D finnes i to utgaver... Smithfield.. 8nD.. og Presler 9nD. Jeg kan huske feil, men jeg har oppfattet at Presler er uegnet for hk basert på nForce. (Forøvrig vil jeg si at man ikke bør anskaffe nForce hk for Intel før hk-produsenter/Nvidia kan levere noe som er i nærheten av Intel chipset mht. stabilitet, kompatiblitet og ikke minst klokkbarhet). Selvfølgelig er det mulig å klage/opprette en RAM.. CPU'en din er nok ikke ødelagt.. Den vil nok fungere knirkefritt bare du skaffer deg ett annet hk.. f.eks. P5WD2.. evt. ett nyere hk som også støtter Conroe. Endret 15. juli 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hvis maskina låser seg, etc under spilling av CS er det antagelig varmen ja. Fikk advarsler av nvidia om at kortet mitt oversteg grensen på 127 grader bare jeg fyrte opp GTA. Men det var før jeg hadde kabinett. Hvis du ikke har kokt ihjel kortet vil jeg anbefale å montere vifter inne i kabinettet slik at de kan kjøle helt direkte på de stedene det er så jævlig varmt. Merk, dette er da med mindre du har brent opp hovedkortet. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Nå har den låst seg sånn at den ikkje booter ein gang.. får ikkje skermbilde, og etter ca 3-4 min slår den seg av.. Og då er det sykt varmt på chipsettet.. Så någe må jo ver gale... Kan prøve i mårå å sette inn orginal cpu vifte og di to viftene som følger med hovedkortet. Se om det hjelper.. Men tvile på det... Sikkert herpa heile dritten. Viss ikkje sender eg inn hovedkort å cpu te komplett, håper å få kreditt å kjøpe någe aent.. Siden dette ikkje funker, og at det står på deres hjemmeside at Intel Pentium D prosessor er støttet.. Så det blir jo litt deiras feil og. Men får nå se kossen det går... Takk for alle som svarer Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Måtte bytte 2 ASUS a8n-e hovedkort før jeg fikk dette jeg har nå. Første funket bare å boote en gang før det ikke viste skjermbildet, og nr 2 funket i en måned elns, men en morgen ville heller ikke det vise skjermbilde. Så måtte jeg altså bytte inn det også. Support pleier å være ræva, men ikke hos komplett og netshop. De kan sakene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå