Gå til innhold

Oppgradering!? Fra X800GT til X1600XT!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Jaja, bare det holder til litt BF2, og TMN så går det bra!

EDIT: X1600XT var med i testen av mellomklassekort her på HW. Leste gjennom den, og der yter X1600XT i alle tilfeller mye bedre enn X800GT. Bl.a ca. dobbelt så mye poeng i 3Dmark.

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar

Jeg tror deg ikke. Nå har jeg for din skyld skummet gjennom 4 tester av begge kortene opp mot hverandre, som viser at x1600XT er hårfint (7%) raskere, samt denne: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=865&pageID=1948

som viser noe helt annet. Flere poeng som du sier, men ikke nær det dobbelte. resten av testene på andre sider viser en ytelsesforskjell på +-4%

Nå har du forvirret meg. de fire testene er høyst forvirrende, men det jeg ser, er at x800Gt ligger gjennomsnittlig 2fps høyere i spill, mens x1600XT scorer noe vannvittig i 3dmark.

EDIT: leif

EDIT2: men hvis vi titter innom denne tyske siden, sier alle tallene unntatt bitsene på minnet at x1600xt er bedre: http://www.computerhandlung.de/?content=ve...800GT_31496.htm

Det er også dyrere, så ja, jeg gir meg. Det ER en oppgradering.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Jeg leste denne testen. Der ligger i hvert fall X1600XT over X800GT.

1400 poeng over i 3DMark05, 1200 poeng over i 3DMark06, 10-12 FPS over i BF2 (1280x1024), tilsvarende i andre spill. Bortsett fra i Splinter Cell - Chaos Theory, der X800GT slår X1600XT med 3 FPS..

Da er vi enige. Dette er oppgradering!

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar

Nei det er nå så.. Hadde ikke tenkt at det skulle blir en svær oppgradering heller. Men jeg spiller kun TMN, TMS og BF2 uansett, og kortet vil holde til det. Pluss at jeg vil spille kommende Trackmania United, men jeg regner med at det vil gå..

Kjøper kortet litt fordi jeg er så snill mot broren min, at han skal få det gamle.. Kjøper det også fordi det er vifteløst! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...