Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt ny maskin fryser under 1. oppstart

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt ny maskin fra Komplett.no

Kjøpte delene på onsdag og var her på fredag. Jeg freste over til postkontoret og hentet de 2 pakkene, og dro hjem igjen. Deretter gikk det med noen timer til montering før jeg spent trykte på på-knappen på kabinettet. Viftene begynner å suse skjermbildet kommer frem, og den putrer og går til meldingen "Detecting IDE devices..." kommer frem. Der står den og absolutt ikke noe mer skjer... Jeg restartet maskina og samme meldingen kom frem bortsett fra at det sto litt mer også: "Detecting IDE devices.....None" så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa og aner ikke hva jeg skal gjøre. Har sjekka kabler, pin-settinger, sette harddisken på en annen SATA kontakt, prøve med en annen harddisk, resette CMOS-bryteren, men det virker ikke som noe hjelper. Håper noen her har noen tips til hva som er galt.

her er oppsettet jeg har kjøpt:

https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=30898

Av en eller annen merkelig grunn finner jeg ikke RAM'en jeg kjøpte i prisguiden. Her er en link til brikken på Komplett.no

TwinMOS 1GB DDR2 PC5300

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekket linken, den funka den... Har forresten prøvd med en annen harddisk. Det var vel og merke en IDE harddisk i motsetning til den nye disken som er S-ATA. Bruker en AOpen DVD-brenner fra gamle maskina. Brenneren er ikke gammel, max 6mnd

Lenke til kommentar

Gjorde det.Monterte utenfor kabinettet. eneste jeg monterte i kabinettet var skjermkort og sånt. Og selvfølgelig harddisken som selvsagt må festes inne i kabinettet.

Endret av Kim_S
Lenke til kommentar
Gjorde det.Monterte utenfor kabinettet. eneste jeg monterte i kabinettet var skjermkort og sånt. Og selvfølgelig harddisken som selvsagt må festes inne i kabinettet.

6498124[/snapback]

Jeg tenkte på å sette hovedkortet på et bord og legge komponentene på bordet rundt. Det er en del personer som har funnet feil med det.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Nå er det helt krise. Nevnte ikke dette i går men skjermbildet har alltid hatt en del hvite streker og prikker. Samme fenomen som gjorde at jeg kjøpte ny maskin. Hadde et Radeon 9800pro skjermkort som vifta plutselig sa stopp på. Det merket jeg ikke før det begynte å komme mange merkelige prikker og streker på skjermen. Kan skjermkortet være defekt? Har vært veldig forsiktig med statisk elektrisitet og slikt, Heatsinken har også et par mistenkelige bøyer på seg.

Problemet er at i dag når jeg skulle starte maskina og prøve å komme inn i BIOS kom det ikke noe bilde på skjermen! Noen råd?

Endret av Kim_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...