Kim_S Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Har akkurat kjøpt ny maskin fra Komplett.no Kjøpte delene på onsdag og var her på fredag. Jeg freste over til postkontoret og hentet de 2 pakkene, og dro hjem igjen. Deretter gikk det med noen timer til montering før jeg spent trykte på på-knappen på kabinettet. Viftene begynner å suse skjermbildet kommer frem, og den putrer og går til meldingen "Detecting IDE devices..." kommer frem. Der står den og absolutt ikke noe mer skjer... Jeg restartet maskina og samme meldingen kom frem bortsett fra at det sto litt mer også: "Detecting IDE devices.....None" så nå sitter jeg her med skjegget i postkassa og aner ikke hva jeg skal gjøre. Har sjekka kabler, pin-settinger, sette harddisken på en annen SATA kontakt, prøve med en annen harddisk, resette CMOS-bryteren, men det virker ikke som noe hjelper. Håper noen her har noen tips til hva som er galt. her er oppsettet jeg har kjøpt: https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=30898 Av en eller annen merkelig grunn finner jeg ikke RAM'en jeg kjøpte i prisguiden. Her er en link til brikken på Komplett.no TwinMOS 1GB DDR2 PC5300 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hei! Prøv oppstart uten harddisker. Sjekk at ingenting er kortsluttet. Jeg får tenke på flere potensielle løsninger... Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Høres ut som om det er noe feil i retningen diskene. Eller andre IDE enheter. PS: Prisguide linken din funker ikke. Lenke til kommentar
Kim_S Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 sjekket linken, den funka den... Har forresten prøvd med en annen harddisk. Det var vel og merke en IDE harddisk i motsetning til den nye disken som er S-ATA. Bruker en AOpen DVD-brenner fra gamle maskina. Brenneren er ikke gammel, max 6mnd Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 sjekket linken 6497890[/snapback] Logg deg ut fra prisguiden og prøv igjen Lenke til kommentar
Kim_S Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Nå skal det fungere bedre PC Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Det er av og til at det lønner seg å sette sammen pc utenfor kabinettet så får du eliminért feil du kan gjøre der Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Kim_S Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Gjorde det.Monterte utenfor kabinettet. eneste jeg monterte i kabinettet var skjermkort og sånt. Og selvfølgelig harddisken som selvsagt må festes inne i kabinettet. Endret 15. juli 2006 av Kim_S Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Gjorde det.Monterte utenfor kabinettet. eneste jeg monterte i kabinettet var skjermkort og sånt. Og selvfølgelig harddisken som selvsagt må festes inne i kabinettet. 6498124[/snapback] Jeg tenkte på å sette hovedkortet på et bord og legge komponentene på bordet rundt. Det er en del personer som har funnet feil med det. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Kim_S Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Nå er det helt krise. Nevnte ikke dette i går men skjermbildet har alltid hatt en del hvite streker og prikker. Samme fenomen som gjorde at jeg kjøpte ny maskin. Hadde et Radeon 9800pro skjermkort som vifta plutselig sa stopp på. Det merket jeg ikke før det begynte å komme mange merkelige prikker og streker på skjermen. Kan skjermkortet være defekt? Har vært veldig forsiktig med statisk elektrisitet og slikt, Heatsinken har også et par mistenkelige bøyer på seg. Problemet er at i dag når jeg skulle starte maskina og prøve å komme inn i BIOS kom det ikke noe bilde på skjermen! Noen råd? Endret 17. juli 2006 av Kim_S Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hures ut som om kortet er defekt men hør hva de andre har å si først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå