barkindog Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Er helt blank på Linux, men tenkte jeg skulle prøve bare for morro skyld. Har bestemt meg for å installere Mandrake 9.0. Nå er jeg litt usikker på hvilke programmer som er brukbare. Setter opp en liten liste over programmer som jeg trenger. * FTP-klient * FTP-server * Mp3 ripper/encoder * IRC * Mp3 player * DivX/Mpeg player * Browser/mail * Brenneprog * Pakkeprogram (RAR/ZIP ? ) * Progs alla TV-Tool * Fildeling (DirectConnect/Kaaza ? ) * Kommunikasjon (ICQ, Messenger ? ) * Tekstbehandling/regneark Jeg er ganske blank her så tips mottas med takk !! Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 * FTP-klient --> NCFtp * FTP-server --> Pure-FTPd * Mp3 ripper/encoder --> * IRC --> Irssi, BX, XChat.. * Mp3 player --> XMMS * DivX/Mpeg player --> XMMS * Browser/mail --> Links, Opera, Lynx.. * Brenneprog --> Kommer ikke på navnet i øyeblikket.. * Pakkeprogram (RAR/ZIP ? ) --> Følger med (TAR osv) * Progs alla TV-Tool --> * Fildeling (DirectConnect/Kaaza ? ) --> LimeWire * Kommunikasjon (ICQ, Messenger ? ) --> AMSN * Tekstbehandling/regneark --> KWord, OpenOffice. Dette hjalp kanskje ikke så veldig mye for i *NIX/*BSD er det rett og slett en jungel av programvare. Men håper det hjalp litt hvertfall :smile: Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Supplement: progs alá tvtool -> nvtv Rippe cd -> cdparanoia (Følger med alle større distroer) Enkode mp3 -> Lame Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Takker for svar ! Er et godt stykke på vei nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå