Gå til innhold

Er 56 grader hd temp for mye?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en htpc som er selvbygd i et hiper media chassis. Speedfan viser en hdtemp på min seagate? (ST3250823A) på 56 grader. Disken kjennes veldig varm ut da jeg tar på den....

Er dette bra for hd`en?

Det er kun to stk vifter i den. En cpu vifte som suger luft inn og en liten vifte i strømforsynningen som suger luft ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette er ikke bra. Nå kan mange programmer gi feil temperaturavlesning, men visst harddisken kjennes veldig varm så er det grunn til å tenke kjøling.

Så spørs det om det er noen muligheter for ekstra kjøling i kabinettet ditt. Hadde ikke skadet visst du hadde muligheten, men så er vel støy noe de fleste ikke vil ha i en htpc...

Lenke til kommentar
Nei, dette er ikke bra. Nå kan mange programmer gi feil temperaturavlesning, men visst harddisken kjennes veldig varm så er det grunn til å tenke kjøling.

Så spørs det om det er noen muligheter for ekstra kjøling i kabinettet ditt. Hadde ikke skadet visst du hadde muligheten, men så er vel støy noe de fleste ikke vil ha i en htpc...

6497435[/snapback]

Har null klaring rundt hd i dette kabinettet. Hd ligger nederst og oppå er det en slimline dvd

Lenke til kommentar

Høres litt mye ut ja. Mine 9 stykk Seagate 250 GB-ere viser akkurat nå 33-36 grader. Nå er det grei kjøling i kabinettet, men over 40 grader vil jeg si er mye om du bare har 1 disk. Se om du kan få satt en vifte (voltmod den til 7 volt så hører du den ikke heller) et sted hvor den peker mot harddisken din. Skal ikke mye luftstrøm til for å kjøle den ned til akseptabelt nivå.

Wolverine

Lenke til kommentar
Høres litt mye ut ja. Mine 9 stykk Seagate 250 GB-ere viser akkurat nå 33-36 grader. Nå er det grei kjøling i kabinettet, men over 40 grader vil jeg si er mye om du bare har 1 disk. Se om du kan få satt en vifte (voltmod den til 7 volt så hører du den ikke heller) et sted hvor den peker mot harddisken din. Skal ikke mye luftstrøm til for å kjøle den ned til akseptabelt nivå.

Wolverine

6497631[/snapback]

Men hvor??

Noen forslag??

post-88975-1152997041_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sånn gennerelt må jo alle være enige om at Seagate diskene blir ganske så varm da. Samsung diskene blir ikke så varme iallefall. Ikke mine iallefall, men Seagatene mine som jeg hadde ble varme. Uff. Tror Seagatene mine lå på rundt 50-60 grader i sin tid.

Mine nåværende Samsungdisker vet jeg ikke tempen på, men jeg tror ikke de er så veldig varme.

Lenke til kommentar
Sånn gennerelt må jo alle være enige om at Seagate diskene blir ganske så varm da. Samsung diskene blir ikke så varme iallefall. Ikke mine iallefall, men Seagatene mine som jeg hadde ble varme. Uff. Tror Seagatene mine lå på rundt 50-60 grader i sin tid.

Mine nåværende Samsungdisker vet jeg ikke tempen på, men jeg tror ikke de er så veldig varme.

6498612[/snapback]

Jeg har vært bort i en del Seagate-disker opp gjennom årene som supporter, og hatt en del selv. Varmeelement er en god beskrivelse på de. ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...