matrosen Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Sitter her med en htpc som er selvbygd i et hiper media chassis. Speedfan viser en hdtemp på min seagate? (ST3250823A) på 56 grader. Disken kjennes veldig varm ut da jeg tar på den.... Er dette bra for hd`en? Det er kun to stk vifter i den. En cpu vifte som suger luft inn og en liten vifte i strømforsynningen som suger luft ut. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Nei, dette er ikke bra. Nå kan mange programmer gi feil temperaturavlesning, men visst harddisken kjennes veldig varm så er det grunn til å tenke kjøling. Så spørs det om det er noen muligheter for ekstra kjøling i kabinettet ditt. Hadde ikke skadet visst du hadde muligheten, men så er vel støy noe de fleste ikke vil ha i en htpc... Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Nei, dette er ikke bra. Nå kan mange programmer gi feil temperaturavlesning, men visst harddisken kjennes veldig varm så er det grunn til å tenke kjøling. Så spørs det om det er noen muligheter for ekstra kjøling i kabinettet ditt. Hadde ikke skadet visst du hadde muligheten, men så er vel støy noe de fleste ikke vil ha i en htpc... 6497435[/snapback] Har null klaring rundt hd i dette kabinettet. Hd ligger nederst og oppå er det en slimline dvd Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Høres litt mye ut ja. Mine 9 stykk Seagate 250 GB-ere viser akkurat nå 33-36 grader. Nå er det grei kjøling i kabinettet, men over 40 grader vil jeg si er mye om du bare har 1 disk. Se om du kan få satt en vifte (voltmod den til 7 volt så hører du den ikke heller) et sted hvor den peker mot harddisken din. Skal ikke mye luftstrøm til for å kjøle den ned til akseptabelt nivå. Wolverine Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Høres litt mye ut ja. Mine 9 stykk Seagate 250 GB-ere viser akkurat nå 33-36 grader. Nå er det grei kjøling i kabinettet, men over 40 grader vil jeg si er mye om du bare har 1 disk. Se om du kan få satt en vifte (voltmod den til 7 volt så hører du den ikke heller) et sted hvor den peker mot harddisken din. Skal ikke mye luftstrøm til for å kjøle den ned til akseptabelt nivå. Wolverine 6497631[/snapback] Men hvor?? Noen forslag?? Lenke til kommentar
T homas Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 er mange pcer som kommer fra fabrik som har rundt den temperaturen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Den virker for varm ja. Jeg ville nok laget ekstra hull i kabinettet og satt inn ekstra vifte. Med så liten gjennomstrøm av luft blir det varmt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Sånn gennerelt må jo alle være enige om at Seagate diskene blir ganske så varm da. Samsung diskene blir ikke så varme iallefall. Ikke mine iallefall, men Seagatene mine som jeg hadde ble varme. Uff. Tror Seagatene mine lå på rundt 50-60 grader i sin tid. Mine nåværende Samsungdisker vet jeg ikke tempen på, men jeg tror ikke de er så veldig varme. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Sånn gennerelt må jo alle være enige om at Seagate diskene blir ganske så varm da. Samsung diskene blir ikke så varme iallefall. Ikke mine iallefall, men Seagatene mine som jeg hadde ble varme. Uff. Tror Seagatene mine lå på rundt 50-60 grader i sin tid.Mine nåværende Samsungdisker vet jeg ikke tempen på, men jeg tror ikke de er så veldig varme. 6498612[/snapback] Jeg har vært bort i en del Seagate-disker opp gjennom årene som supporter, og hatt en del selv. Varmeelement er en god beskrivelse på de. Lenke til kommentar
matrosen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Skal se om jeg kan presse inn en 20x20 vifte en plass slik at jeg får litt airflow rund hd Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Har 2 stk barracudas og brenner meg nesten når jeg tar på dem, er de farlig varme eller er det normalt? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Seagate = varme disker har jeg også opplevd ja. Det er virker som det er normalt, men det er så absolutt ikke ideelt nei. En vifte forran hadde nok gjort seg tørrfisk. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Kommer an på hvor lenge du vil beholde den Under 40 grader er å anbefale. Har disker selv som holder ~60 som har levd i opp mot 3 år nå uten problemer, men det er en sjanse å ta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå