Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Løst, sender hk tilbake

Anbefalte innlegg

For opp denne meldingen på skjermen hele tiden så slår en seg av.

"USB Device Over Current Status Detected"

Computer will restart in 15 sec

Lengre en dette kommer jeg ikke :(

Dette er en helt ny maskin, så det er første gang jeg starter den :cry:

Har ikke koblet noe usb til maskin, har fjernet alt som har med usb og gjøre.

Har bare testet med basic som er hk+grafik+ram...for opp samme feil uansett.

har surfet litt på nettet og det er mange andre som har samme feil men dem ser ikke ut til å finne en løsning til dette.

Hovedkortet jeg har heter ASUS P5W DH Deluxe som jeg fikk idag :(

Håper noen kan hjelpe meg ut her.

Min datamaskin setup:

Intel D 930 3,ghz

4 stykk 2gig corsair (brukker alle slotene)

XFX Gforce 7950gx2 520m

4xRaport hardisker

Takker for all hjelp.

Mvh

BN

Endret av b_naimy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har også prøvd å resette cmos(bios) uten noe hjelp, kommer heler ikke i bios.

Det kommer opp entering bios men så langt kommer jeg ikke,siden den

"USB Device Over Current Status Detected" kommer først :(

Mvh

BN

Lenke til kommentar

Har googlet litt og kommet opp med to mulige årsaker; den ene er så enkel som at det kan være en "kortslutning" mellom hovekort og kabinett, enten i innfestingen på hovedkortet eller i i/o-dekslet bak. :hmm:

Alternativ to er bios, det er en del Asus-kort ute hvor enkelte bios-versjoner kan forårsake akkurat denne typen feilmelding.

Dersom du ikke finner noe mistenkelig i innfestingen på kortet er nok efikkan´s forslag om å sende inn kortet det beste. Rimelig håpløst å flashe en annen bios under disse forholdene.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Har googlet litt og kommet opp med to mulige årsaker; den ene er så enkel som at det kan være en "kortslutning" mellom hovekort og kabinett, enten i innfestingen på hovedkortet eller i i/o-dekslet bak. :hmm:

Alternativ to er bios, det er en del Asus-kort ute hvor enkelte bios-versjoner kan forårsake akkurat denne typen feilmelding.

Dersom du ikke finner noe mistenkelig i innfestingen på kortet er nok efikkan´s forslag om å sende inn kortet det beste. Rimelig håpløst å flashe en annen bios under disse forholdene.

Lykke til  :thumbup:

6498625[/snapback]

Takker for alle svarene:) Jeg tror det har noe med BIOS og gjøre..har tatt ut hovedkort og satt den på en ikke strømførende skum mate uten noe hell.

Har sendt mail til asus og se hva de kan hjelpe med.

Har allerede prøvd med 2 brikker men uten noe endring..har prøvd også 1 brikke.

For prøve litt til og se hva som skjer, i værste fall så sender jeg den tilbake til www.pcutstyr.no ....kjøper heler Premium kortet som er nesten lik.

Takk igjen for alle svar

Mvh

Bashir Naimy

Lenke til kommentar
Har du ekstra usb porter koblet direkte til hovedkort. Prøv og fjerne disse vis du har det og se om det kan hjelpe.

6498575[/snapback]

Har ikke koblet noe som helst til hk, alt som en gang ligner på en usb er fjernet :)

Lenke til kommentar

Skal prøve å putte en nyere bios versin i en usb flash pen ob prøve å flashe bios med den.

Det skal vist være mulig med det kortet og bare flashed med en usb pen med bios fieln inni.

Sier ifra vis dette funker :)

Mvh

BN

Lenke til kommentar
Skal prøve å putte en nyere bios versin i en usb flash pen ob prøve å flashe bios med den.

Det skal vist være mulig med det kortet og bare flashed med en usb pen med bios fieln inni.

Mvh

BN

6500079[/snapback]

Det gikk selvsagt ikke :cry:

Siste sjanse nå er å hotswappe som det heter.

Skal ta bios brikken i en annen maskin og boote opp med disket med Bios filer osm jeg kan flashe den med, deretter putter jeg den gamle inn og vips så bør det funke.

Sier ifra vis der blir suksess eller katastrofe :hmm:

Lenke til kommentar

Mvh

BN

6500079[/snapback]

Det gikk selvsagt ikke :cry:

Siste sjanse nå er å hotswappe som det heter.

Skal ta bios brikken i en annen maskin og boote opp med disket med Bios filer osm jeg kan flashe den med, deretter putter jeg den gamle inn og vips så bør det funke.

Sier ifra vis der blir suksess eller katastrofe :hmm:

6501378[/snapback]

Da gir jeg opp, har nå pakket hele dritten ned å sender den tilbake.

Kastet bort masse tid på det satans kortet her, tydligvis en bios feil ifra asus som de nå selv innrømmer på mail idag :thumbdown:

Takker igjen for alle gode forslag :thumbup:

Mvh

Bashir Naimy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...