Aalton Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Jeg tror at en evtuell flytting burde blitt sendt til en egent kategori ved navn "Lyd og bilde" hvor vi da sendte kategoriene, Plasma / LCD / Projektor.. Muligens kultur er noe vagt beskrevet, slik at det kunne blitt gjort endringer.. Det er lite forslag fra oss brukere her så jeg bumber saken litt slik at vi får litt forgang i saken Bundy: Jeg er medarbeider i nettverket og har med det tillatelse til å benytte hardware-logoen, har ingen bedre for tiden Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg tror at en evtuell flytting burde blitt sendt til en egent kategori ved navn "Lyd og bilde" hvor vi da sendte kategoriene, Plasma / LCD / Projektor.. Muligens kultur er noe vagt beskrevet, slik at det kunne blitt gjort endringer.. 6624914[/snapback] Akkurat som jeg foreslo altså. :!: Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Nå var vel ditt forslag ikke som det jeg skriver over her, jeg sier så mye som at det er mulighet det kunne vært en kategori ved navn lyd og bilde, dog er kultur og digital foto og video to vide begrep som hindrer en oppretting av denne, derfor er da muligens på plass med en forandring av navnet kultur eller digital foto og video Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Kan ikkje fatte at "Digital Foto og Video" og "Kultur" Skal stå i vegen for å opprette eit "Lyd og Bilde"-forum? Det er ikkje akkurat snakk om speglrefleks og dv-kamera her, men eit forum for audiovisuelt utstyr, stereo og heimekino a'la AVforum.no. (Ikkje i like stor skala sjølvsagt.) Mao. skal ikkje denne kategorien innehalde kamera ol. =) Og at Audio ligger under Kultur og t.d Projektor er under dfov blir jo berre heilt absurd og ikkje minst totalt nytteslaust rotete. Ser òg at Video ligger som ein underkategori under Kultur -> Film/tv, medan Audio ligger som eigen kategori rett under Kultur. Og igjen så ligg som sagt Projektor i dfov. Unnskyld meg, men kvar i ******* er logikken i dette? :-| Endret 7. august 2006 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Det er ingenting som står i veien for en eventuell ny forum-kategori, det jeg skrev var "det er en hindring" med tanke på at lyd og bilde er utrolig vidt begrep som omfatter både Digital foto, video, og store deler av kultur, da disse allerede eksisterer er det altså en hindring, men ikke en hindring i seg selv, heller et dillemma på hvor setter man grensen? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Nå var vel ditt forslag ikke som det jeg skriver over her, jeg sier så mye som at det er mulighet det kunne vært en kategori ved navn lyd og bilde, dog er kultur og digital foto og video to vide begrep som hindrer en oppretting av denne, derfor er da muligens på plass med en forandring av navnet kultur eller digital foto og video 6626151[/snapback] Innlemmelse er jo en fin ting. Vil tro at Digital Foto og Video fort kan innlemmes i en kategori som heter Lyd og Bilde, da Digital Foto og Video unektelig har med visuelle inntrykk å gjøre. Lyd og bilde kan inneholde: - Digital Foto og Video - Audio - Musikk - TV Dette var disse jeg kom på i farta. Bare et par kjappe tanker skriblet ned her altså. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Digital foto og video er jo allerede eit veletablert forum under akam.no, å flytte det ville nesten bli litt dumt. Akam er Akam, og det tykkjer eg Akam kan få lov å vere. Her er eit forsdlag over kva den nye kategorien kunne ha inneholdt: -Audio *Generell audio *Høyttalere *Forsterkere/Signalkilder -Video *Generell video *Projektor og lerret *TV (LCD, DLP, CRT, Plasma) -Generell stereo -Generell hjemmekino elns. Sjå og lær av avforum. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ja, ikkje bland Digital foto og video og AV, førstnevnte går hovudsakleg ut på foto\video-kamera, fotografier, datagenerert grafikk osv. AV går ut på TV (CRT, Plasma, LCD), Projektor, lerret, høgtalarsystem, surroundanlegg, forsterkar osv. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Jeg ser det slik at vi lar digital foto og video være som det uansett, dette er veletablert forum som Satrucci_ sier litt over her, det vile bare medføre uheldige situasjoner for akam om det forum skulle blitt innlemmet under lyd og bilde. jeg tror egentlig at forumstyret er enige her, men det er bare å vente å se så finner vi ut hva forumstyret bestemmer seg for her. Men det er bare bra folket kommer med forslag til hvordan en slik kategori kan bygges opp og se ut for å gjøre jobben til forumstyret litt enklere. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Om noen av kategoriene skal endre sitt navn for å bedre beskrive at her kan det også diskuteres for eksempel TV-skjermer. Det er en dårlig ide at dere evt. bytter om navnet på "digital foto og video" da disse allerede har altfor mange kategorier under seg. Og det vil bli enda mer kaos der om noen flere kategorier flyttes eller opprettes der. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Det er helt riktig som TSP sier over at det bare blir kaos om vi flytter eller opprettet kategorier i "digital foto og video". Det er bare å komme med forslag på hvordan det kan se ut Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Jeg kan informere om at forumstyret har fått med seg ønskene og diskuterer saken nå. Så nå kan dere krysse fingrene og håpe behandlingstida ikke blir for lang Evt. følge opp med flere ønsker og forslag så skal vi følge med på det. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg vil bare si at jeg sier meg fullstendig enig i Sattrucci_ sitt oppsett. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. september 2006 Forfatter Del Skrevet 5. september 2006 Så..hva skjer herr HW-nettverk? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 5. september 2006 Del Skrevet 5. september 2006 Dette er opp til diskusjon, jeg kommer tilbake med mer informasjon etterhvert. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Beklager bumpen men har det kommet noe nytt info Aalton? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Beklager bumpen men har det kommet noe nytt info Aalton? 6893785[/snapback] Det er litt kvervulering på hvordan vi skal gjø.re det, men vi driver enda og diskuterer dette, problemt er at alle ikke har tid til å svare og da blir det ofte "ttt" ting tar tid min venn Desverre. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 God idè : 2 måneder : Intet resultat Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 God idè : 2 måneder : Intet resultat 6935492[/snapback] Ikke skyld på meg, her er de andre i forumstyret som er supertrege - den som venter, venter ikke forgjeves og vi begynner å nærme oss et resultat. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 25. september 2006 Forfatter Del Skrevet 25. september 2006 (endret) Det er gode nyheter Aalton. Ser herved frem til resultatet Endret 25. september 2006 av Zande Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg