Gå til innhold

ustabil pc.. raptor disker i raid 0

Anbefalte innlegg

hei.. jeg har 2 stk raptor disker i raid 0 som c: disk, detta virker utrolig ustabilt kan det vere at den ene disken er skadet ?

når jeg spiller så henger hele pcen seg å jeg må kjøre haugevis me scaner for å få den til å gå normalt igjen.. noenganger må jeg instalere windows på nytt også

akkurat nå så kommer jeg inn i windows også går det 10 sec så starter maskina på nytt osv osv i det uendelige

ere noe jeg kan gjøre eller må jeg te å instalere windows igjen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vel rundt et halvt år siden jeg fikk bytta den ene disken pga feil på den men jeg kan vel ikke vere så uheldig at jeg har fått 2 ødelagte disker ?

kjører D950 og asus P5N32-sli delux kort

2 raptor disker i raid 0 + en 400 gig disk til lagring

2 stk 7800 gt i sli

4 strk 512 ram

kan det vere noe annet som kødder for meg ?

har foresten ghost av system disken men ikke no program te å kjøre filene finnes det no gratis ghost program ?

Endret av cola_
Lenke til kommentar
Har du skikkelig kjøling på diskene da? Mine raptorer var ca slik du beskriver før jeg så meg pent nødt til å mekke til skikkelig kjøling på dem. Nå har dem gått i flere år uten tull.

6496996[/snapback]

står en vite foran de å blåser på de.. veit ikke om det er nok men har noen zalman heat pipe saker ligganes ville det funke ?

sjekka nå.. vifta står å blåser kun på de 2 øverste diskene altså 400 gigen og den ene raptoren så den siste raptoren har null kjøling er vel kanskje derfor..

skal prøve montere salman hdd kjølerene å se om det funker da det er satans varmt inni pcen til tider :)

burde jeg kanskje kjøpe noen vifter i tillegg da de salman kjølerene ser ganske spinkle å tafatte ut ?

Endret av cola_
Lenke til kommentar

Ikke så godt å si, du kan jo prøve å legge handa på disken og kjenne hvor varm den er. Mine disker er noen grader kjøligere enn kroppstemperatur. Så lenge dem ikke er så velig mye varmere enn kroppstemp bør det vel gå greit skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

okej den raptoren uten kjøling var ganske varm tipper en 45-50 grader.. den som sto foran vifta var endel kjøligere en 30 tenker jeg..

kan det hende at disken er ødelagt nå ? er luta blakk så orker ikke kjøpe ny disk :p

Lenke til kommentar

Prøv å kontrollere diskene med WD sitt eget spesialprogram for å kjøre analyse på diskene. Det bør finne ut av eventuelle feil med de.

Jeg ser ikke bort i fra at årsaken kan være en helt annen så du må gjerne kontrollere andre deler av PCen også. f.eks minnet med memtest86+

Lenke til kommentar

Har du overklokket? Kanskje den var såvidt stabil i vinter men nå som sommeren har kommet og temperaturene er høyere så har den kanskje vippet over til å bli ustabil?

Hvilken PSU har du? Hjelper det om du reduserer effektforbruket i PCen? f.eks hvis du klokker ned og kobler ut lagringsdisken?

Lenke til kommentar

hipper 580w nja var i vinter var den litt mere stabil men hendte noenganger at den bare starta på nytt av seg selv helt til et par uker siden da hele driten tok kvelden å jeg måtte instalere windows på nytt også kom samme problemet nå.

har ikke klokka heller og det kjelper ikke om jeg kobler ut lagrings disken og det ene skjermkorte

har 4 stk Corsair 512mb pc8000 de ser ut som om de har vert litt varme for varme sprederene som er limt på har bøyd seg litt ut på toppen av brikkene..

er det mye problem å få bytta brikkene på garantien ? eller er det like greit å bare kjøpe nye ? holder på å kjøre memtest nå..

Endret av cola_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...