Gå til innhold

Hvilken spill konsoll til en 8 åring?

MysticoN

Anbefalte innlegg

Hello.

jeg har fått en oppgave til å finne en spill konsol til lillesøstra mi, det første jeg anbefalte var PSP, men far mente at det var så lite spill for ei 8 år gammel jente. og han mente at gameboy var et bedre valg..

hva vil dere si? PSP har no den fordelen med at ho kan se på filmer. og hvilken spill passer en unge på 8 år?

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kun PC og Xbox 360, og er ikke så veldig kunnskapsrik innenfor håndholdt, men vil nok si at DS passer bedre for en liten jente enn PSP. Flere barnevennlige spill og er vel ikke så altfor dyr heller. DS Lite har nettopp kommet og kan jo være et alternativ.

Mvh JulianR

Lenke til kommentar

Til en jente går du såklart for en DS Lite. For det første er DS svært mye mer barnevennlig enn PSP. Den har flere spill tilpasset barn. Jeg kan nevne spill som Nintendogs og det nye Princess Peach som er et herlig plattformspill noe tilpasset jenter. Forøvrig er det en masse andre fine spill for barn.

Dessuten ville jeg tro at flertallet av åtteåringer altså de i nærmiljøet hennes som har håndholdt faktisk har DS, da Nintendo er tingen i denne alderen. Det er få spill til PSP som passer åtteåringer. Selvføglelig finnes det et par, men skal man kjøpe håndholdt til unger kjøper man DS da Nintendo tross alt er kjent for å være "kiddy", om jeg skal bruke "fanboy-ene" sitt uttrykk.

Jeg har desverre ikke konsollen selv, men skulle ønske at jeg hadde det. Så min argumentasjon er utelukkende basert på det jeg har hørt av de jeg kjenner, redaksjonelle nettsteder, spillutvalget osv.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Det finnes mange unntak, men i det store og det hele har DS spill som i mye mindre grad er tilpasset en bestemt aldersgruppe. Jeg tror spillene her vil passe bedre til både 8-åringer og foreldrene deres. PSP har spill som i større grad (men, som sagt med noen hederlige unntak), er tilpasset en noe hardere kjerne av spillere, og i langt større grad spill hvor vold er en viktig og betydelig del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...