Satanissen Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Heia trenger litt hjelp med pcen min. Dataen min henger seg hele tiden (forskjellige tidspunkt).har prøvd å formatere og skifte harddisker, men ingenting hjelper. Det var først begrenset til når jeg satt og spilte, me nå kan de skje med en gang jeg starter opp windows. Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hei og velkommen til forumet. Det hadde vært en fordel om du fortalte litt mer om maskinen din. Hvordan hardware og software bruker du. F.eks: - OS type (tipper windows XP?) - Har du installert SP2? - Har du lastet ned nye drivere til hovedkort, skjermkort osv? - Hvilken strømforsyning har du? - Navnet på hovedkortet? - Navn på skjermkort? - (Sikkert best å fortelle alt som du vet er i maskinen) - Når oppstod problemet første gang. (Hvilket spill osv. ) - Osv. . . Det er mye enklere å hjelpe når man har mer å jobbe med. Lenke til kommentar
Satanissen Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 - OS Windows XP - Har ikke SP2 - Har d lastet ned ny drivere til lydkortet - Hvilken strømforsyning: norf-q 300W - Navnet på hovedkortet: msi kn8neo2fx - Navn på skjermkort: all in wounder x800ve - Når oppstod problemet første gang: når jeg spillte allt av spill jeg hadde på maskinen... Lenke til kommentar
Satanissen Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 hmmm.. nytt problem. dataen har ikke stoppet opp på en stund, men nå restartan seg selv og det vises en blåskjerm i et sekund. Jeg liker det ikke og trenger hjelp snarest....... Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Skjer det under spilling høres det ut som varmeutviklingen er høy. Kan du fortelle meg hvor mange vifter du har? Eventuelt åpne vinduet på fullt da du fyrer opp et spill og ta av sidedøra på kabinettet. Høres for meg ut som et klassisk varmeproblem. Lenke til kommentar
Satanissen Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 har 7 vifter i alt -3 kabinettvifter -cpuvifte på 120mm -ei lita vifte på hovedkortet -ei vifte på skjermkortet -og en i strømforsyningen tviler på at det er varme som er problemet har ivertfall ikke hatt problemer med det før. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Da har ikke akkurat mange forslag, men har du prøvd å laste ned nye drivere til skjermkortet? Lenke til kommentar
Satanissen Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 skal prøve det Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Hva ligger temperaturen på GPU og CPU på? Hvis det var du som bygde PC’en, husket du avstandsstykker til hovedkortet? Har du renset CPU viften for støv i det siste? Har du antivirusprogram og antispywareprogram? Edit: la til litt Endret 15. juli 2006 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Satanissen Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) cpu ligger på ca.33 grader og gpu på 44 grader. Lite med støv(rensket den for et par dager siden). Er litt usikker på hvor godt antivirus og antispywareprogram jeg har , noen forslag til goge programmer(gratis). Endret 15. juli 2006 av Satanissen Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 cpu ligger på ca.33 grader og gpu på 44 grader. Lite med støv(rensket den for et par dager siden). Da er det nok ikke det som er problemet nei. Er litt usikker på hvor godt antivirus og antispywareprogram jeg har , noen forslag til goge programmer(gratis). 6498425[/snapback] Det finnes masse gode gratis programmer å velge i. Her finner du de mest populære: Gratisprogrammer for Windows Selv bruker jeg Avast! og Spybot Search & Destroy. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Fryser den =O Du får vell ha mindre kjøling og så kan du sette den ved siden av peisen og gi den et teppe Lenke til kommentar
Satanissen Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 e nok sata-nissen du Lenke til kommentar
persistent Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Nå vet jeg ikke helt nok om oppsettet ditt, men hovedkortet ser ut til å være et socket 939, altså AMD Athlon, har du mye disker, cd-stasjoner osv ? Ut ifra at du skriver at du har en 300w PSU, så lurer jeg på om den er en smule ustabil, kanskje ikke klarer å levere nok strøm Men som sagt, litt mere info om totaloppsettet kunne gjort seg... Lenke til kommentar
Satanissen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Hovedkort MSI K8N Neo2 Series (MS-7025) CPU type AMD Athlon 64, 2766 MHz (12 x 231) ATI Radeon X800 VE (R420) agp 8x har en dvd stasjon og en harddisk(har prøvd med 3 på en gang) Når alt kommer til alt så er det nok ikke usansynlig at det er for lite strøm, selv om den har fungert ganske lenge med de samme delene. hmmm...... kan det at jeg har clokket dataen ha noe å si.... Endret 16. juli 2006 av Satanissen Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 hmmm...... kan det at jeg har clokket dataen ha noe å si.... 6498707[/snapback] Der tror jeg vi har en vinner. Prøv å klokk maskinen tilbake til original tilstand å se om ikke problemet ditt forsvinner. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Aggressiv klokking kan godt føre til slike feil ja. Still tilbake eller reset bios og test pånytt. Om maskina nå oppfører seg normalt så har du funnet feilen, om det ikke hjelper ville jeg forsøkt med en annen strømforsyning først. Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 hmmm...... kan det at jeg har clokket dataen ha noe å si.... 6498707[/snapback] Der tror jeg vi har en vinner. Prøv å klokk maskinen tilbake til original tilstand å se om ikke problemet ditt forsvinner. 6498751[/snapback] Dette ligner på litt vel heftig OC av minnebrikkene. Skal man overklokke et system bør man innhente så mye fakta som mulig gjennom forumet her, eller andre fora, før man setter igang. "Timing" på minnebrikkene kan være satt til å kjøre på en frekvens og timings de ikke tåler med "deafult setting". Det skal være en "divider" i BIOS som gir rom for å underklokke RAM (låste verdier) før man overklokker FSB raten. Søk litt i forumet! Det er guider for hvordan komme igang med det meste der. GR Lenke til kommentar
Satanissen Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 hjalp å stille den tilbake til normalen, funker fint nå. Takker for all hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå