Gå til innhold

Taisol cgk760 --> 80mm vifte

kilroy2

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Taisol cgk760 fra microplex.no, og lurer bare på om det er mulig å bytte viften til noe større, tenkte mere på en 80mm, siden det 60mm er orginal. Jeg ser at den ene siden er lang nok, men ikke den andre. Lar det seg gjøre?

I tilfelle, hvilken vifte anbefalere dere... merke i.e.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-10 21:16, kilroy2 skrev:

Kjøpte meg en Taisol cgk760 fra microplex.no, og lurer bare på om det er mulig å bytte viften til noe større, tenkte mere på en 80mm, siden det 60mm er orginal. Jeg ser at den ene siden er lang nok, men ikke den andre. Lar det seg gjøre?

I tilfelle, hvilken vifte anbefalere dere... merke i.e.

Har samme kjøleren på en av maskinene her, bruker en vanlig 80mm kabinett vifte rett på den uten funnel. Tror det funker bedre enn med funnel, pga. at en funnel lager endel motstand for viften. Noe som igjen gjør at vifta må ha ganske mye trykk for å være effektiv. Det fører igjen til mye støy. Så bruk heller pengene dine på noe annet!

Lenke til kommentar

jeg har den kjøleribben og har også byttet ut viften. prøver å få en så stillegående som mulig pc. kjøpte en papst 10dB vifte hos micoplex(60x60 1550rpm) og satte på... den her helt lydløs, det førte til at tempen steig med en grad, men må si at det var verdt det ja..

Lenke til kommentar

Kjøleribba er 80x60mm stor. Det betyr at du kan lage en bedre funnel med mindre motstand hvis du tar av den orginale festebraketteten, og lager et nytt feste som ikke dekker over ribba. Prøv med armert tape, og fest 80mm vifta med den til ribba.

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-12-12 13:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...