Gå til innhold

Gainward 6800GS - kjøleranbefaling og SLIspørsmål

Anbefalte innlegg

1) Jeg har kjøpt et Gainward Geforce 6800GS. Jeg har dessuten kjøpt en Zalman VF900-Cu kjøler, på anbefaling fra nettbutikken hvor jeg kjøpte kortet. De garanterte at kjøleren skulle passe.

Gpu-brikken er noe forskjøvet i forhold til festehullene, og det medfører at kjøler bare dekker en del av brikken. Kjøleren henter dessuten strøm fra HK, ikke fra skjermkortet, noe som skaper problemer for en kabinettvifte som bruker HK-kontakten.

Er det noen som kan anbefale en annen kjøler?

2) Når jeg starter pc får jeg beskjed om at jeg har fjernet et av kortene i mitt SLI-oppsett. Jeg har et microATX kort med kun én agp-kontakt, og det lar seg vel vanskelig gjøre å kjøre SLI der. Hvordan kan jeg få kortet til å skjønne at det er alene? Jeg har sett i driverkontrollpanelet, og jeg har installert Expertool, men finner ingen plasser hvor jeg kan sette en slik innstilling. Non som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2) Når jeg starter pc får jeg beskjed om at jeg har fjernet et av kortene i mitt SLI-oppsett. Jeg har et microATX kort med kun én agp-kontakt, og det lar seg vel vanskelig gjøre å kjøre SLI der. Hvordan kan jeg få kortet til å skjønne at det er alene? Jeg har sett i driverkontrollpanelet, og jeg har installert Expertool, men finner ingen plasser hvor jeg kan sette en slik innstilling. Non som kan hjelpe?

6496460[/snapback]

Oppdater til driver 91.33. Den kan lastes ned fra nvidia.com under beta-drivere... Det at maskinen din maser om SLI er en liten bug for enkelte med driver 91.31

Lenke til kommentar

6496460[/snapback]

Oppdater til driver 91.33. Den kan lastes ned fra nvidia.com under beta-drivere... Det at maskinen din maser om SLI er en liten bug for enkelte med driver 91.31

6498067[/snapback]

Takk for tips om driver.

Når det gjelder kjøler har kortet mitt minnebrikkene(?) på to rekker vinkelrett på hverandre, mens Arctic Cooleren har de plassert to og to i en bue. Ser ut som Gainward har vært litt kreativ i konstruksjonen av dette kortet. Men men, får lete videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...