ikjell Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Har en DLINK514-router som jeg kjører trådløst nett på. Det ligger ganske avsides her, så jeg kjører uten noe WEP/WPA-kryptering, men allikevel har jeg problemer med å koble til visse enheter. En laptop fungerer helt fint, kommer opp på DHCP-klientlista, får IP og alt er bare fryd og gammen. Har også en Qtek-telefon med WiFi. Denne finner nettverket, men får ingen IP fra routeren. Den "kobler" seg til, men får en IP som ikke er i det intervallet jeg har angitt i routeren (mistenker dette er en IP den gir seg selv når den ikke får noe fra routeren). Den kommer heller ikke opp på DHCP-listen til routeren. Har også en laptop til som ikke vil koble seg opp trådløst, men denne brukes det som regel kabel til, så det er ikke noe problem. Spørsmålet er hvorfor ikke telefonen får noen IP fra routeren? Jeg har koblet telefonen opp mot andre nettverk uten noe som helst problemer - finner og kobler seg til nettverk automatisk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Kan være en ide å sjekke om dhcp er aktivert i telefonen. Alternativt så kan du prøve å sette fast ip på den. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Kan være en ide å sjekke om dhcp er aktivert i telefonen.Alternativt så kan du prøve å sette fast ip på den. 6496403[/snapback] Kan ikke se at den har noen innstillinger som lar meg gjøre dette. Og dessuten fungerer den greit på andre nettverk... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 En mulighet er at routeren har svært liten dhcp pool, slik at den blir fylt opp av andre enheter. Ellers så skader det sikkert ikke å resette routeren. Noen trådløsenheter/routere liker best å bruke fast ip på trådløse enheter. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Vel, det er snakk om 2 enheter. Det hjelper forøvrig heller ikke om jeg kobler fra den ene enheten som fungerer heller... Har forsøkt å resette routeren og sette den opp på nytt, forskjellige wireless kanaler, med og uten sikring, men får ikke ip. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Oppgradering av firmware på routeren så ut til å gjøre susen! Alt ser ut til å fungere som det skal nå! Takk for tipsene. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hvilke IP-adresser får mobilen og den bærbare tildelt (trådløst)? Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 De får IP'er i intervallet som er definert i DHCP-Server innstillingene til routeren. F.eks. 192.168.1.200, 192.168.1.201 osv Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Har også en Qtek-telefon med WiFi. Denne finner nettverket, men får ingen IP fra routeren. Den "kobler" seg til, men får en IP som ikke er i det intervallet jeg har angitt i routeren (mistenker dette er en IP den gir seg selv når den ikke får noe fra routeren). Den kommer heller ikke opp på DHCP-listen til routeren. 6496382[/snapback] 192-adresser er typisk tildelt fra router. Ditt siste innlegg stemmer ikke overens med det du sier i oppstraten. Kan du avklare hvilket problem du egentlig har? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 men han har jo fikset det... har selv en WM5 telefon med WiFi og min ville heller ikke på vårt trådløse, men jeg måtte legge inn en eldre firmware på routeren så klokka på routeren går 5min for sakte hver time, idiotiske programmerere! Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Har også en Qtek-telefon med WiFi. Denne finner nettverket, men får ingen IP fra routeren. Den "kobler" seg til, men får en IP som ikke er i det intervallet jeg har angitt i routeren (mistenker dette er en IP den gir seg selv når den ikke får noe fra routeren). Den kommer heller ikke opp på DHCP-listen til routeren. 6496382[/snapback] 192-adresser er typisk tildelt fra router. Ditt siste innlegg stemmer ikke overens med det du sier i oppstraten. Kan du avklare hvilket problem du egentlig har? 6497599[/snapback] Nei, det er korrekt, men om du leser nedover, så ser du jeg har funnet ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå