Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

jeg begynner med å introdusere meg litt.

Jeg har i lengre tid vært en anonym bruker av forumet og kun holdt meg som observatør. Jeg er en nybegynner/amatørfotograf som i stor grad har lyst til å avansere fra kompaktkamera til speilrefleks. Gjennom forumet, internett og litt bøker har jeg prøvd og prøver fremdeles å sette meg inn i de forskjellige begrepene og betegnelsene innenfor fotoverdenen. Jeg prøver å lære meg de tekniske tingene rundt et kamera og hva man kan forvente, svakheter og fordeler, problemer som kan oppstå og her har forumet vært til god hjelp. Mange tester har også vært til stor inspirasjon og bidratt til stor kjøpelyst.

Som sagt er jeg en nybegynner/amatør. Jeg har alltid hatt lyst til å ta bilder, helt siden jeg hadde foto på ungdomsskolen og før det også. Det er først de siste årene jeg har fått fatt i kameraer og tatt bilder, det har blitt en god del bilder. Bildene har i hovedsak vært pek og skyt bilder, og kanskje ikke alltid av den beste tekniske kvaliten. bildene har også i hovedsak blitt tatt med kameraer jeg har lånt; Nikon E885, Panasonic FX5 og nå mitt eget Canon 750. Høyest på ønskelisten står et speilrefleks. Eg savner i stor grad enkelte manuelle muligheter, større mulighet til å ta bilder i mørke omgivelser uten at det blir mye støy og litt ekstra vidvinkel i forhold til det et kompaktkamera kan tilby.

Gjennom min vandring i fotoverdenen har det dukket opp en del spørsmål, en god del sånne rare dumme spørsmål som en egentlig aldri tør å spørre om i frykt for å bli sett rart på. Tanken min nå er at jeg framover skal slippe løs noen av disse spørsmålene sånn gradvis.