Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva menes med "selges som den er"?

Inc

Anbefalte innlegg

Og hvorfor har naf det som ett valg i salgskontrakten deres?

På samme kontrakt står det også "Følger servicehefte med bilen"? Betyr det at bilen har fulgt servicehefte eller at servicehefte ligger i bilen og følger med :hmm:

En ting til. Det står " Skal selger betale årsavgift for inneværende år"? Jeg har betalt for å kjøre med bilen i år, skal jeg krysse ja eller nei der da?

Tusen takk for hjelpen.

ps! Har en kjøper som ikke kan besiktige bilen men som er blitt gjort oppmerksom på bilens mangler og feil (naf testet) og vil kjøpe den med kontrakt via faks eller email. Dvs at kjøper ikke ser bil før overlevering. Er det noe jeg bør være obs på her?

Endret av regga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1:Selges som den er - Bilen selges i den stand og mangler som er opplyst samt at du fraskriver deg ansvaret ved uoppdaget feil som du ikke viste om.

2: Service heftet er en fordel hvis du har holdt servicene, eller du gir i fra deg kviteringen på utført arbeid på bilen. Fordel at service heftet er med uansett.(hvis du har det da). ikke så nøye egentlig på eldre biler.

3:Årsavgift har du betalt regner jeg med for dette året, dermed med i prisen - JA skal du krysse.

4: Kjøper stoler på det du sier og det burde gå greit å selge den usett.

I kontrakten skriver du at bilen selges i den stand den er, av vedlegg burde NAF testen legges ved.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

selges som den er...alt fra at den ik er vasket -P

selgest akkurat sånn som den står..visst det er mangler så må du fikse d sjøl osv...servicehefte følger med..det viser hvor mange servicer og når osv..bilen har hatt...

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål: Nå vil kjøper at jeg skal omregistrere bilen før pengene er på bok, dette skal jo seff stå i kontrkten også, men hvilke garantier har jeg mot svindel her og hva kan evt gjøres på en annen måte?

Melding om kjøretøy som skifter eier "lappen". Kan den leveres inn på hvilke som helst ark så lenge de innholder de samme opplysningen, eller må det være lappen som følger med vognkortet ol. ?? Åssen fikser en dette når bilens kjøper er oppe i nord og ikke får signert på skifte av kjøretøy lappen?

hjelp!!

Endret av regga
Lenke til kommentar

Dere leverer inn hver deres utfylte halvdel av salgsmeldingen til ditt lokale biltilsyn. Når begge salgsmeldingene er levert og omreg avgiften betalt, så er kjøretøyet ny eiers eiendom. Salgsmeldingen som er på vognkortet er gammeldags og utdatert såvidt jeg vet. Du må stikke innom din lokale trafikkstasjon og fylle ut en salgsmelding der.

Hvis det er du som skal selge, så leverer du inn din halcdel av salgsmeldingen når du har fått betalingen fra kjøperen.

Lenke til kommentar
Hvis bilen har den nye typen vognkort skal du levere inn del 2 av vognkortet og ikke salgsmelding.

6504664[/snapback]

OK, takk, det fant jeg ogå ut idag da jeg var på biltilsynet :)

Men denne personen finner jeg veldig mistenkelig, på den nummeret jeg får opp så står den en annen sitt navn og når jeg prøver å ringe så kommer jeg til en helt annen person. Enda værre er det når navnet på mld jeg fikk ikke er det samme som står i "kontraketen".... Dette lukter svidd lang vei. Noen ideer rundt dette?

litt hjelp hadde vært fint, værtfall hvordan handlen bør foregå..

Endret av regga
Lenke til kommentar

Tror jeg ville ha holdt meg langt unna denne kjøperen. Her oppe i Nord så er det mange som er tatt for svindel for salg/kjøp av biler. Typisk for de oppe i Nord at du lukter med engang at han eller hun vil svindle deg.

Dette gjelder vell en del penger, så ingen vits å ta den risikoen!

PS: Vil han virkelig ha bilen så kan han reise til deg for å se på den. Har aldri vært problemer med folk jeg kjenner at de tar seg en tur, eller betaler flybillett eller lignende for en venn som kan se over og komme med undertegnet salgsmelding.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

At bilen "selges som den er" betyr at hvis det er noe feil, så kan du bare glemme å gå på selgeren. I så fall skal det være en ekstremt graverende feil/mangel, men da burde du ha oppdaget denne når du kjøper bilen. Frasen ”selges som den er” er en frase de fleste bruktbilselgere bruker nå til dags for å fraskrive seg feil og mangler selv om de vet om dem.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering. Hele greien spinnes ned til at telefonen til kjøper var viderekoblet til en annen og bare det forklarer en hele del. Nå har kjøper betalt 50% ved levering til fraktstasjonen her og resten når bilen kommer fram, men blir ikke utlevert til kjøper av leveringselskapet før jeg har resterende sum på konto. Så jeg regner med det skulle gå greit:) (så sant jeg ikke blir svindlet i rene jack bauer stil ))

Takker for svar

Heyy! 500 Innlegg :love::cry:

Endret av regga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...