Tore Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Skal liksom installere en php blog på hotell med MySQL & php4... Skriver inn all info passord, navn, server osv og trykker install så kommer denne meldingen... Simplog Installation Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in /home/2/t/**ENDRET FOR FORUMET**/install/install2.php on line 10 Could not connect: Lost connection to MySQL server during query er det rettogslett så simpelt som at jeg skriver inn feil innloggings info...? (i såfall så har jeg også prøv alle tenkelige måter å skrive den inn på) Finner ingen installasjonsveiledning eller installasjonsinfo på siden demmers eller blant filene som var med... Har installert dagbøker og gallerier og forum, men denne blog greia bare nekter... http://www.simplog.org/forums/viewtopic.php?t=219 jeg har ikke php5... Endret 15. juli 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Du er 100% sikker på at brukernavn, passord ect er korrekt? Og at host'en er "localhost", med mindre du har fått beskjed om noe annet. Du den MySQLversjonen som de skriver at man krever? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Takker for svar, men, jeg har nå valgt et annet oppsett og installert smertefritt, kan jo ha vært feil i pakken de hadde til nedlasting... hva vet jeg.. (installerte nå sBLOG , kan anbefales, ikke sikker på hvor vennlig den er på integrering til design enda, men ser lovende ut.) Lenke til kommentar
Mortnf Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Takker for svar, men, jeg har nå valgt et annet oppsett og installert smertefritt, kan jo ha vært feil i pakken de hadde til nedlasting... hva vet jeg.. (installerte nå sBLOG , kan anbefales, ikke sikker på hvor vennlig den er på integrering til design enda, men ser lovende ut.) 6496105[/snapback] Jeg har samme problemet, kunne du utdype litt mer hvordan du fikset det? annet mysql-oppsett eller blogg-oppsett? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Ja som jeg sa så gikk jeg bort fra den problempakken og installerte en annen blogg og den fungerer fortsatt smertefritt. Men som nevnt av de andre, 10dobbelsjekk at du har riktig info & at det skrives i riktig felt... EDIT: sjekk også PHP4 vs PHP5... Endret 21. juli 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Ut fra feilmeldingen ser det ut som at det er en timeout et eller annet sted. Eneste problemet er at standard timeout for en spørring på en mysql-serveren er 30sek Lenke til kommentar
Mortnf Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Vel, siden rendres på under 3 sekund.. så enten er det noe ruske feil med timeout-instillingene (som jeg ikke har rørt) eller så er det noe annet feil. Som jeg ikke har funnet.. Jeg sliter uheldigvis fortsatt med samme problemet, også etter å ha reinstallert php & mysql. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå