Gå til innhold

kan noen slice en layout for meg?

Gjest Slettet-yzDjfSSl

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yzDjfSSl

kan noen slice denne layouten for meg?

Legger ved to bilder;

et av layouten og et der jeg har markert hva som skal slices.

(det blir tilsammen 12 deler)

post-101521-1152962824_thumb.jpg

post-101521-1152962883_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La meg bare poengtere hvor grelt det designet er.

Fargene er horible. Veldig knæsje, men samtidig helt døde.

Knappene er heller ikke like høye.

Det er ingenting som heter å "Slice". Greit nok at det er en funksjon i ps som heter slice-tool, men trengs på ingenmåte for å gjennomføre designet ditt. In fact, så bør det ikke brukes til annet enn å ekxportere bilder, for så senere å kode html-en selv.

Om du likevel ønsker dette, så bør du iallefall oppgi om du ønsker bare bilder, eller om du vil ha bilder og html.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

jeg vet at det er delte meninger om layouten,

men jeg liker den.

jeg vil helst ha både bilder og html,

siden jeg er en nybegynner på dette.

Lenke til kommentar

Slike showcase-sider er så avanserte at jeg ikke vil anbefale deg å hente inspirasjon der. Men om du skriver opp innholdet i siden din, gjerne bare fylltekst, så kan du style ting opp med CSS. Før du går over til noe helt grafisk. Det er iallefall mitt råd. Lek rundt med CSS.

Lenke til kommentar

Hjelp istede da, kan noen finne i den linken til Farge mixern?

Den hvor du lager en farge så får du opp hva som matcher.

Ikke bruk så sterke farger, ikke bland så mange.

Alt du har satt opp er lett å lage med bare HTML og CSS, og blir desutn kjapper sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Slike showcase-sider er så avanserte at jeg ikke vil anbefale deg å hente inspirasjon der. Men om du skriver opp innholdet i siden din, gjerne bare fylltekst, så kan du style ting opp med CSS. Før du går over til noe helt grafisk. Det er iallefall mitt råd. Lek rundt med CSS.

6497262[/snapback]

Vil si meg enig med George Bush her.

Du kan jo også ta en titt på oppslagsverk over artikler.

Lykke til videre, P3N6U1N :)

Lenke til kommentar
om det er snakk om å klippe til bilder, er det nå ingen sak å gjøre det i ms paint! tror du at du trenger photoshop eller paint shop pro for å dele opp biler el?  :!:

6504589[/snapback]

Nå blir det jo gjort 10x mer oversiktlig og oversiktlig i PS da, samt at det er lettere å korrigere senere om man skulle klipt feil.

Å bruke html output'en fra PS er ikke å anbefale. Rotekode, tafs heller litt på html/css på www.htmldog.com .

Lenke til kommentar

nå koster photoshop penger - en god del penger. så er alternativet å be andre om å klippe opp et bilde, skulle det ikke være noe problem å gjøre det i paint. Paint er et møkkaprogram ja, men det er gratis og "alle" har det. Det er ikke værre enn å åpne 2 paint-programmer, åpne bildet i det ene, klippe derfra og lime inn i program to. lagre. gjør det samme om igjen. Er ikke vanskeligere enn det :roll:

Lenke til kommentar

Han ber jo nettopp andre om å gjøre det.

Har jeg sagt at det er vanskelig i paint? Sier at det er tungvint og upraktisk. Man trenger pixel-presise bokser, og uten snap og uten mulighet til å justere slicene uten å måtte starte forfra med slicen om man klipper feil kan ting ta lang tid og bli veldig frustrerende.

Klart bedre å få noen som har PS til å gjøre dette for en..

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...