Scotty Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Hei. Kom nettopp hjem fra en ferie i 2 og en halv uke. Gikk ned til postkontoret og hentet de nye ram brikkene. (bestilte OCZ 2GB, men fikk disse 1GB. Sendte tilbake de feilsendte og fikk de nye tilsendt. De første brikkene som var feilsendt fungerte helt fint.) Så når jeg kommer hjem, monterer jeg de nye brikkene og starter opp maskinen. Alt av vifter, dioder osv fungerte som vanlig. Men ikke noe signal på skjermen! Så jeg byttet skjerm, men samme skjedde. Ikke noe signal, sort skjerm. En annen ting er at lyset på copperhead musa ikke kommer på på. Heller ikke lyset til det trådløse tastaturet. Så tydligvis så fungerer ikke USB portene ordentlig. Etter det jeg har nå skjønt så er det hovedkortet det er noe galt med. Så hva kan jeg gjøre? Spec: •Psu: Hiper 580w •Ram: OCZ 2048MB DDR2, PC-5400 •Cpu: Amd Athlon X2 4200+ sokket AM2 •harddisk: 160gb Samsung, S-ATA, 8mb cache, 7200RPM •harddisk(2): 250gb Seagate, S-ATA, 8mb cache, 7200RPM •Grafikkort: Asus 7900GTX, 512mb •Skjerm: Samsung 930BF •Hovedkort: Asus M2N32SLI Deluxe Endret 15. juli 2006 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hva med å sett inn de gamle brikkene? Det står på Netshop's produktlink at disse OCZ-brikkene ikke fungerer stabilt/tilfredstillende på AM2-hk. Riktignok står dette for 1GB-kit'et, men gjelder trolig i enda større grad 2GB-kit'et.. Ser ut til at du må lete etter ett annet 2GB-kit... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 De gamle brikkene er jo sendt tilbake. Men det skal vel fortsatt gå ann å få opp et bilde på skjermen uten ram? Og å sendte tilbake og bytte brikker er det siste jeg har tenkt til å gjøre. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Koble ut alt det unødvendige hardwaret og se at alt sitter på plass (spesielt strømmen og porten til GPU). Prøv deretter å starte opp. Hører du POST lyden? Hvis ikke dette funker kan du vel teste med en annen PSU og GPU hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Men det skal vel fortsatt gå ann å få opp et bilde på skjermen uten ram? 6495551[/snapback] Gjør nok ikke det... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Det jeg skal gjøre nå er å få låne DDR2 brikkene til en kamerat som akkurat oppgraderte til AM2. Siden når maskinen går en stund med brikkene i så blir ikke kobberet på dem varmt. Som tyder på at de ikke fungerer ordentlig. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 Har nå returnert brikkene. Og Netshop skal ringe når de får motatt dem. Det er mange som har hatt problemer med de brikkene sa dem. så jeg advarer alle til å ikke kjøpe OCZ DDR2 Value Pro Series hvis du har Asus M2N32SLI Deluxe Og når de ringer tilbake blir vi enige om hvilke brikker som vil passe best til hovedkortet. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Har også hatt problem med OCZ DDR2 Value Pro Series brikkene på msi platinum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå