chainreaction Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Nå er det snart tid for en ørliten oppgradering igjen. Har jobbet røven av meg i tre uker for å tjene opp litt penger, og da har jeg bestemt at noe av det skal gå til min pc. Skal prøve å gjøre alt så oversiktlig så mulig, så dere eksperter kan lettest hjelpe meg. Her er spesifikasjonene på min nåværene pc: Hovedkort: MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939, SATA,GbLAN, ATX,Raid, Firewire, PCI-Ex16 Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte Minne: Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched ValueRAM 512MB Skjermkort: XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Sort, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin Programvare: XP Home Edition Vel, jeg tror ikke pc'en er helt på bærtur, men kunne tenkt meg et lite løft når det gjelder ytelse. (Bruker den hovedsaklig til musikkavspilling, spilling og skolearbeid) Kjøpte alt på komplett for et år siden tror jeg. Skulle sette sammen pc'en selv, og det endte med en mental klikk i hodet mitt, og en heftig regning hos en dataingeniør, som satt den sammen for meg. Derfor jeg ønsker absolutt ikke å oppgradere prosessor, hovedkort, eller strømforsyning. Jeg har tenkt litt på bytting av minne, og muligens kanskje et nytt 7800 skjermkort. Men jeg lar dere bestemme hva som er lurest tenker jeg Det skal maks komme på 3000 kr, grunnet hissig mor som mener jeg sløser. Klapp og klem, Jonas. Edit: Slettet det at den fortsatt dugde til det jeg trengte den til. Endret 15. juli 2006 av snoppi24 Lenke til kommentar
Footy Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Vel, det er jo ikke noe super pc, men den duger til det jeg trenger den til. 6495349[/snapback] dette er kanskje ikke svaret du vil ha, men hvorfor oppgradere pc'en når den fortsatt duger til det du bruker den til? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Du beholder desverre ikke hovedkortet Det kunne du uansett ikke gjort da det ikke har PCIe16x Handlevogn Du for ikke nytt skjermkort da det er totalt unødvendig Du ha mulighet til og oppgradere til PCIex16 skjermkort seinere uten bytte av hovedkort Du for også blant verdens beste pc3200 minne moduler på 2Gb Nå kan du klokke til krampa tar deg Lenke til kommentar
chainreaction Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Så du mener at jeg ikke kan ha to like skjermkort på en gang? Takker for raskt svar Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Nei fordi du AGP som ikke støter SLI og du har for bra skjermkort til å kjøpe et nytt et så da kan du bruke det skjermkortet du har og seinere jøpe PCIe kort utenom å måtte bytte hovedkort Edit: hvis du ser på handle vogna en gang til så ser du at jeg har lagt til noen andre ram brikker som jeg tror er litt bedre Endret 16. juli 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
chainreaction Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Det er notert Tusen takk for hjelpen og raskt svar Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Så du har bestemt deg :fun: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå