Gå til innhold

Trenger hjelp til Dreamweaver.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Nå har jeg endelig fått satt meg ned for å prøve og lage en hjemmeside i Dreamweaver..

Men så skal jeg skrive inn en tekst på flere linjer.. Problemet er at hver gang jeg trykker på Enter så hopper den over en linje!

 

Noen som vet hvordan jeg gjør sånn at den ikke hopper over en linje men skriver på linja under?

 

 

Mvh

 

EvenruD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shift-enter

 

Grunnen til at den hoppar over ei linje er som følger:

 

På websider skal du ikkje eigentleg bruke manuelle linjeskift anna enn i spesielle tilfelle. Teksten vil bli brutt når han treff enden på elementet han er i, om dette er eit DIV-element eller eit P-element blir det fortsatt det same.

 

Når du skriv vanlig tekst i DreamWeaver, vil dreamweaver legge teksten i eit P-element (avsnitt, brødtekst). På grunn av det faktum at du eigentleg ikkje skal bruke manuelle linjeskift vil DreamWeaver lage eit nytt P-element når du brukar Enter-knappen på same måte som i MS Word o.l..

 

For å forstå litt meir, les gjerne igjennom det som er av lærestoff på http://htmldog.com/guides/ :)

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Nå følger jeg en sånn guide fra en bok om hvordan man skal lage en side, sånn step by step greie..

 

Så har jeg kommet til at jeg har laget layouten, skrevet inn navn på menyer osv også sier han fyrn at jeg skal lage linker til dem, feks:

 

Forside > index.htm

Om Meg > ommeg.htm

 

osv osv

 

Men når jeg trykker på feks Forside knappen, og skriver inn index.htm i link feltet.. så skjer det ikke et bær :dontgetit:

Er det noe jeg har glemt å gjøre da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...