Hotel Papa Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Heisann Nå har jeg endelig fått satt meg ned for å prøve og lage en hjemmeside i Dreamweaver.. Men så skal jeg skrive inn en tekst på flere linjer.. Problemet er at hver gang jeg trykker på Enter så hopper den over en linje! Noen som vet hvordan jeg gjør sånn at den ikke hopper over en linje men skriver på linja under? Mvh EvenruD Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Shift-enter Grunnen til at den hoppar over ei linje er som følger: På websider skal du ikkje eigentleg bruke manuelle linjeskift anna enn i spesielle tilfelle. Teksten vil bli brutt når han treff enden på elementet han er i, om dette er eit DIV-element eller eit P-element blir det fortsatt det same. Når du skriv vanlig tekst i DreamWeaver, vil dreamweaver legge teksten i eit P-element (avsnitt, brødtekst). På grunn av det faktum at du eigentleg ikkje skal bruke manuelle linjeskift vil DreamWeaver lage eit nytt P-element når du brukar Enter-knappen på same måte som i MS Word o.l.. For å forstå litt meir, les gjerne igjennom det som er av lærestoff på http://htmldog.com/guides/ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Daså, greia er at jeg har kjøpt en sånn bok som forteller deg step by step.. og han duden i boken har gjort det på den måten (ingen mellomrom).. But thanks Endret 15. juli 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Kommer vel muligens an på innstillingene dine i Dreamweaver også, skulle jeg tro? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Mulig det... Men sånn når vi først er i gang, er det noen som vet om en bra side der man har knapper og diverse andre layouts? Edit: dumt av meg og ikke søke på google først Link Endret 15. juli 2006 av EvenruD Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Hmm er det noen som vet hvordan jeg får fram Design-panelet på siden der? Jeg har bare files, Tag Inspector, Application og CSS der.. og finner heller ikke design under Window menyen Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Hei igjen Nå følger jeg en sånn guide fra en bok om hvordan man skal lage en side, sånn step by step greie.. Så har jeg kommet til at jeg har laget layouten, skrevet inn navn på menyer osv også sier han fyrn at jeg skal lage linker til dem, feks: Forside > index.htm Om Meg > ommeg.htm osv osv Men når jeg trykker på feks Forside knappen, og skriver inn index.htm i link feltet.. så skjer det ikke et bær Er det noe jeg har glemt å gjøre da? Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Om du allerede er i index.htm så vil det jo ikke skje noe om du trykker på en link til samme siden. Du kan for sikkretsskyld på se at filene du linker til er i angitt mappe. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2006 Men jeg trykker i den cellen som feks heter Forside da, så skriver jeg inn index.htm der man skriver inn link og trykker Enter and nothing happends Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Du må markere teksten du vil skal være en link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå