Gå til innhold

jarmos tråd for livsnytere, mat og vin :)

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

En liten Søndagstur i Torsnesmarka gav dette resultatet. Steinsoppen, og piggsoppene brukes til en soppsaus. Kantarellene stues med fløte og bacon/løk. Dette serveres sammen med skinkebiff, og Jasminris.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-95147

Heisann, nok en soppbefengt post. Første bilde er dessverre utydelig, men det viser fra venstre Traktkantarell, vanlig kantarell, og sist men ikke minst Trompetkantarell. Trompetkantarell er en "konge" i soppriket, på tysk heter den "dødstrompet", og navnet kler den smukke. Neste bilde er retten som min hulde viv komponerer ut av fangsten. Den består av 3 typer kantarell, tigerreker, løk, broccoli og bacon. Smaksettes med salt (fishsauce), sukker, soyasaus, mushroomsauce og sesamolje. Snadderet serveres med Jasminris.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-95147

"Tinas Mat" på NRK er en skam for vår matkulturforståelse, fordi hva i det svarte har disse linseluskokkkene fra et land hvor matkultur kan beskrives på et sigarettpapapir i beste sendetid på vårt fjernsyn å gjøre :mad: Ikveld sauset hun rundt med fersk pepper og sjokolade. Heldigvis sa hun ifra om at hun hadde null peiling på peppern, men likevel naperte hun oksefileten med et uglespy innholdende mørk sjokolade/fersk pepper, og ødela denne selvfølgelige snadderdasken. I mine mest syndige. og enda mere animerte stunder så passer ikke disse smakene sammen, annet enn hvis man har gresset på et jorde med litt vel mye fleinsopp (da kan man skule opp mot budeia som ikke har lært seg annet enn halvstikk :mad: ). Men har dere skulle hørt...De uheldige prøvekaniner...og da såklart ufyselig svenske...joda de rullet seg i ovasjoner fremfor "linsa", og bedyret med dårlig skjult vemmelse at dette var JETTEGOTT! :w00t: .. Jeg hater svenske "kokker" på norsk tv :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er Jarmo død? Eller bare sinnsykt opptatt med å pakke inn, pakke ut, eee litt vodka...forsøke å pakke inn, pakke ut...litt mere vodka...pakke inn..se med svømmende øyne mot forumet...eee..drit i det...litt mere vodka...skal vi se hva for perkele skal pakkes inn nå? ...jo litt mere vodka...Aaa nå vet jeg! Hei kjærringhelvete, kom for svingende hit, for nå er jula berget, i hvert fall for min del, og siden jeg er julenissen så kan du bare neie :p

Kan du komme med den Finske varianten av Kålrabistappe. Leste Viestads ufyselige variant, som medførte en tydelig spyfornemmelse hos meg. Tenk å "sødme" noe så grunnleggende kulinarisk høyaktverdig som STAPPA med ...hikst..vaniljestang :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kokt inn eller laget i form?

Og ja  :)  jeg lever med og av julebord nå for tiden....  ;)

7470457[/snapback]

Hyggelig at du lever i beste velgående :thumbup:

Jeg ønsker formresepten, og blir din lydige slave på neste HW-lan ved den leveringen :)

Velvel lydig sånn som jeg definerer den! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...