Gå til innhold

Canon PS S3IS - Tilbehør

Anbefalte innlegg

Er litt i tvil om hva jeg bør kjøpe av tilbehør til dette kameraet, tenker da først og fremst på telekonverter og polariseringsfilter. Jeg kunne tenkt meg en så kraftig telekonverter som mulig, uten at det går på for stor bekostning av bildekvaliteten.

Jeg bruker ikke kameraets blitz i noe av det jeg gjør, så om noe skygger for den, så er ikke det av betydning.

Noen av dere mer erfarne S3IS-brukere som kunne tatt seg fem minutter og satt sammen en liste av hva jeg burde gå til anskaffelse av? Det er ønskelig om det lar seg bestille fra samme plass, og det kan gjerne være fra en utenlands nettbutikk.

Pris er av liten betydning, dog, helst innen rimelighetens grenser.

Endret av electr0nique
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dine behov for ekstra tele må være ganske ekstreme, siden S3 har ganske lang tele i utgangspunktet. Vidvinkle-konverter virker mer fornuftig, men det er ditt valg.

Polafilter burde ikke være noe problem hvis objektivet har en eller annen form for filterfatning. Da kan du velge hvilket som helst filter som passer i filtergjengene.

Lenke til kommentar

Det er iallfall en viss sjanse for å bli noe skuffet over en telekonverter. Til mitt gamle C-750 (med 38-380 mm zoom) fikk jeg en gang prøvelåne en 1.7x telekonverter, hvilket på full tele skulle bli 646 mm. Jeg synes økingen fra 380 mm ga overraskende liten effekt, i forhold til kameraets eget brennviddeområde. Det virket kun som et lite trinn videre på slutten av zoomen, til tross for nesten en dobling av brennvidden. Så hvis du skal svi av kroner på utstyr ville nok også jeg heller vurdert en vidvinkel. Men husk at den ikke akkurat er spesielt liten og nett, så det blir ikke akkurat noen snerten løsning med den påmontert. Du skal vel være litt over middels interessert i vidvinkel-landskapsbilder eller inneselskapsbilder for å dra på en slik linse påmontert, men det er jo opptil deg.

Lenke til kommentar

har sett meg litt rundt, og ender nok opp med en bestilling fra lensmate. har havnet på Raynox DCR-1540PRO, Hoya Circular Polarizer (har det noe for seg å gå for HMC filteret til dobbelt så mye penger?), 52mm (double coated) UV, 52mm adapter og Hoya 52mm ND8 Filter. Det blir nok også et IR-filter, samt makro-linse etterhvert. Muligens også vidvinkelkonverter, skulle økonomien tillate det.

Høres dette greit ut, eller burde jeg ha byttet ut noe i andre fabrikanters utgave?

Lenke til kommentar
har sett meg litt rundt, og ender nok opp med en bestilling fra lensmate. har havnet på Raynox DCR-1540PRO, Hoya Circular Polarizer (har det noe for seg å gå for HMC filteret til dobbelt så mye penger?), 52mm (double coated) UV, 52mm adapter og Hoya 52mm ND8 Filter. Det blir nok også et IR-filter, samt makro-linse etterhvert. Muligens også vidvinkelkonverter, skulle økonomien tillate det.

Høres dette greit ut, eller burde jeg ha byttet ut noe i andre fabrikanters utgave?

6545818[/snapback]

Fant en "mini test" her om linsen som du skal bestille. Resultatet var ikke altfor imponerende. Ville heller vurdert orginal linsen til

canon.

Endret av torve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...