Baker2 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Hei Har kjøpt meg dette hovedkortet, A8N32 SLI Deluxe, bare lurte på hvilken bios som fungerer best på dette kortet, noen som har erfaringer med det og hvilken måte det er best å flashe biosen på. Skal bruke Corsair CMX1024-3500LLPRO og to WD Raptors 74gb + en eldre IDE harddisk som skal bare brukes til ladring, sammen med det, har ikke tenkt å sette det opp i raid, noen som har erfaring med hvilken SATA kontakter jeg bør bruke, Silicon Image eller NVidia? All hjelp tas imot med takk På forhånd takk MVH Stein-Ove Rud Endret 16. juli 2006 av Baker2 Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Hei Har kjøpt meg dette hovedkortet, A8N32 SLI Deluxe, bare lurte på hvilken bios som fungerer best på dette kortet, noen som har erfaringer med det og hvilken måte det er best å flashe biosen på. Skal bruke Corsair CMX1024-3500LLPRO og to WD Raptors 74gb + en eldre IDE harddisk som skal bare brukes til ladring, sammen med det, har ikke tenkt å sette det opp i raid, noen som har erfaring med hvilken SATA kontakter jeg bør bruke, Silicon Image eller NVidia? All hjelp tas imot med takk På forhånd takk MVH Stein-Ove Rud 6494808[/snapback] Silicone Image sin kontroller støtter RAID 5, hvis det har noe å si for deg... Lenke til kommentar
Baker2 Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Hei Har kjøpt meg dette hovedkortet, A8N32 SLI Deluxe, bare lurte på hvilken bios som fungerer best på dette kortet, noen som har erfaringer med det og hvilken måte det er best å flashe biosen på. Skal bruke Corsair CMX1024-3500LLPRO og to WD Raptors 74gb + en eldre IDE harddisk som skal bare brukes til ladring, sammen med det, har ikke tenkt å sette det opp i raid, noen som har erfaring med hvilken SATA kontakter jeg bør bruke, Silicon Image eller NVidia? All hjelp tas imot med takk På forhånd takk MVH Stein-Ove Rud 6494808[/snapback] Silicone Image sin kontroller støtter RAID 5, hvis det har noe å si for deg... 6494814[/snapback] Vel, som du ser litt lenger oppe så hadde jeg IKKE tenkt og sette det opp i RAID, dessuten så må du vel ha min. 3 like disker for å bruke RAID 5, men takk for innspill. MVH Stein-Ove Rud Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Jeg har opplevd alle biosene som stabile. Eneste grunnen til at jeg la inn ny bios var fordi 1009 hadde problemer med eldre versjoner av WinXP under installasjon (WinXP Pro 2002 uten SP1/2) og dette førte til blåskjerm. Ellers er Nvidia og SI sine helt like, funker perfekt begge to. Forresten: Bruk EZ Flash hvis du skal flashe BIOS. Går skikkelig enkelt med dette, tar vel 2 min max. Endret 15. juli 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
Baker2 Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg har opplevd alle biosene som stabile. Eneste grunnen til at jeg la inn ny bios var fordi 1009 hadde problemer med eldre versjoner av WinXP under installasjon (WinXP Pro 2002 uten SP1/2) og dette førte til blåskjerm. Ellers er Nvidia og SI sine helt like, funker perfekt begge to. Forresten: Bruk EZ Flash hvis du skal flashe BIOS. Går skikkelig enkelt med dette, tar vel 2 min max. 6494945[/snapback] Ok, takker for svar. Mvh Stein-Ove Rud Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Siste stabile bios til A8N32 SLI deluxe er 1205..jeg bruker den selv..ingen problemer med den..den støtter også det nye skjermkortet Lenke til kommentar
Baker2 Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Siste stabile bios til A8N32 SLI deluxe er 1205..jeg bruker den selv..ingen problemer med den..den støtter også det nye skjermkortet 6495264[/snapback] Takker, da er den gjort klar, renamet og ligger på diskett, venter på ny PSU og nytt kabinett... Mvh Stein-Ove Rud Lenke til kommentar
Baker2 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Bare en ting til ang. A8N32 SLI Deluxe. Drivere til hovedkortet, siste Nvidia 6.86, tror jeg den heter, er den ok eller er det noe der jeg bør passe på å bruke/ikke bruke, som feks. SATA driver? Nvidia eller Windows sin? Noen som erfaring med dette? Mvh Stein-Ove Rud Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Har selv nettopp gått til innkjøp av dette hovedkortet. Lurer på en liten ting, kan man ikke bruke Asus Update hvis man vil og? man må vel ikke ty til floppy og EZFlash? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 ASUS Update funker som bare det. Bruker ca 1/2 minutt på å oppgradere BIOSen, det er konge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå