Gå til innhold

Hjelp til flere skjermer på samme maskin!

Anbefalte innlegg

Hei!

Først og fremst så er jeg helt ny på forumet og er ikke data ekspert!

Det er mulig dette er på feil forum, men jeg prøver her!

Jeg er har hovedmaskin på kontoret som lagrer alt jeg laster ned av "lovlig" musikk og tv-serier samt filmer.

Cluet er det at jeg har tre skjermer i tillegg: en på kjøkkenet, en "tvskjerm" i stua samt en skjerm på soverommet.

Jeg ønsker å koble disse tre skjermene til denne hovedmaskinen på en så enkel som mulig måte. Og samtidig styre "skjermene" med en fjernkontroll til hver.

Det blir ikke snakk om å skulle kjøre flere skjermer samtidig, kun en om gangen.

Det jeg lurer på er om dette rett og slett er mulig med det utstyret jeg har i dag?

Hva trenger jeg evt i tillegg?

Samtidig er jeg ute etter ett program som lar meg velge mellom radio/tv/lagret tv opptak samt tv serier som er lagret på hovedmaskinen.

Finnes det noe slikt program?

Er det noen muligheter for meg, eller drømmer jeg de søteste drømmer?

Med Vennlig Hilsen

Optimist

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse tre skjermene dine, er det monitorer eller TVer? og hvis det er monitor, er de koblet til hver sin PC?

Det du vil gjøre er mulig å gjøre, men du trenger nok noe ekstra utstyr.

Med tv-ut/video-ut kort på PCen kan du koble til flere TVer. Disse vil da styres via PCen de er koblet til. Det finnnes programerbare fjernkontroller som du kan bruke til å styre den PCen med. Du vil mest sansynlig også trenge noen bokser for å sende fjernkontrollsingnalet fra der du er til PCen. (slike for trådløs overføring av TV)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...