Gå til innhold

Hva synes dere om denne datamaskinen

Anbefalte innlegg

Har fått litt hjelp fra Efikkan og tenkt på dette oppsette.

Lurer på er dette en god pc, da tenker jeg på at jeg skal ha den helst 4-5år fremover med nyeste spill, har også planer om å instalere Windows Vista når det kommer.

Passer alle delene godt sammen, noe jeg burde forandre.

Har ikke problem å plusse på 2-3000 kroner så pcn holder ganske mye lengre, er sinnsykt lei at pcn blir gammel så fort!

Takker for svar :thumbup:

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, en pc vil kunne nesten aldri kunne være "oppegående" etter 5 år.

Uansett, så vil directx 10 komme snart. Å da vil det komme nye spill som dagens skjermkort ikke vil takle.

Efikkan har peiling på data, så hør på han!

Men du har ikke vurdert conroe? De prosessorne knuser jo nesten AMD i spill også!

AM2 er jo fremtidrettet, så kanskje du oppgraderer prosessoren og skjermkortet når den ikke strekker til lengre...

Endret av quackee
Lenke til kommentar

No chanse at dataen der kommer til å holde i neste 5 år! Om du vil at dataen din ska holde i 2-3år da må du kjøpe de beste komponentene på markedet! Skjermkortet og minne ser bra ut! Men best å gå for en intel conroe E6600 eller den Extreme X6800!

:innocent:

Lenke til kommentar
Men du har ikke vurdert conroe? De prosessorne knuser jo nesten AMD i spill også!

AM2 er jo fremtidrettet, så kanskje du oppgraderer prosessoren og skjermkortet når den ikke strekker til lengre...

6495702[/snapback]

Når Conroe kommer i butikkene vil nok AMD ha dumpet prisene, og det er mulig at AMD da tilbyr mest ytelse for pengene i den prisklassen for cpuer. Jeg tror nok at en X2 5000+ til 3200 kr vil tilby mer en tilsvarende priset Conroe. I prisklassen rundt 4500 kr vil helt klart Conroe yte best, men jeg ville heller prioritért skjermkort fremfor ennå dyrere cpu.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Altså, hvis du kommer til å kjøpe nye spill om et års tid eller mer, vil ikke skjermkortet holde.

Er det da lurt å legge så mye penger i det? Siden du tenker å ha nesten samme maskina så lenge.

Håper du fatta hva jeg ville fram til... Du vil ikke kunne ha det skjermkortet om 1 år eller mer hvis du vil spille nye spill. Det må nok oppgraderes isåfall... Men det er ditt valg ;)

Og, efikkan. Du så vel at e6600 scoret ganske mye høyere i BF2 testen, enn hva 5000+ gjorde?

Husker ikke om den scoret høyere/lavere noen andre steder tho'

Den er jo også 500 kr billigere... Tror du bør vente til alt droppet og lansert før du bestemmer deg om den saken.

Lenke til kommentar

Tror jeg går for denne pcn, så gjør jeg nødvendige oppgraderinger når det trengs. Det som jeg ville være sikker på at jeg ikke kjøpte noe som må byttes helt ut nytt etter et år. Greit med en eller annen oppgradering.

Men det grafikk kortet, er ikke det blant det beste Nvidia har inne nå?

Blir noen ganger frustrert over pc, man må være 100% oppdatert for å ha noen peiling. Og alt blir gamelt så sabla fort!

Edit: Quackee, du sa at directx 10 kommer snart, kan du være litt mer nøyaktig, så jeg vet hvis det skjermkortet duger en stund. :yes:

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

lattis, har amd xp 2400+ 1024ram og 500gb har holdt siden komfen. har hatt pcen i 6år nå. duger fortsatt til det meste. men nå merker jeg den begynner å skrulpe litt i svingene på tide med ny for meg. holder somregel 4-6år i spillgenrasjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...