Gå til innhold

Glemte kunster og anskaffelse av ny pumpe

Anbefalte innlegg

Da har det seg sånn at min trofaste Aquabee har begynte å slippe ut litt for mye vann rundt innsug enn hva man vil tillate (la oss si det slik at jeg må etterfylle tanken hver fjerde dag), og etter gud vet hvor mange reparasjoner så er det på tide med å pensjonere min trofaste Aquabee.

Uansett, saken er slik at jeg har rett og slett glemt gamle kunster, og siden jeg må ha ny pumpe asap så tar jeg ikke sjansen på at jeg klarer å bestille feil.

Slangedimensjonen i systemet er 12mm, og jeg er ikke interessert i å begynne med overganger, derfor trenger jeg en ny pumpe med 12mm OD på niplene.

Problemet mitt? Jo, jeg har store problemer med å finne en slik pumpe. Systemet mitt har blitt nedgradert over tid, og består bare av CPU og GPU avkjøling. Derfor trenger jeg ikke noen stallion av en pumpe, men noe som får systemet til å gå rundt. Med andre ord, jeg er ikke interessert i å legge ut en høvding når det rett og slett er mildt sagt overkill.

Har sett på Eheim pumpene som Microplex fører, men uansett hvor mange ganger jeg ser på gjengedimensjonene så forteller de meg desverre lite om slangedelen av niplen.

Om noen kunne friske opp gamle kunster og finne meg en slik pumpe hadde det vært meget flott :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...