Gå til innhold

Hjelp til kjøp av mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for å bytte ut min 2 år gamle k700, som har sunget på siste verset en stund. Jeg har ikke så veldig god greie på mobiler lenger (hang en del på mobildelen tidligere), så derfor lurer jeg på om noen her inne kan tipse meg om noen modeller som passer mitt behov.

Funksjoner

*Trenger en helt enkel kalender, gjerne med mulighet for påminning

*Det kunne vært gøy med et godt megapikselkamera

*3G er en fordel, men det er ikke noe jeg ser som en nødvendighet rikitg enda

*Jeg vil helst ha en mobil uten mp3-spiller, da jeg har ipod fra før av

*Jeg vil ikke ha Symbian

Design

*Jeg vil helst ha enten klapp eller skyve-design. Vanlig blir litt for kjedelig

*Jeg foretrekker sort farge

Skjerm

*Jeg vil ha et stort display med god oppløsning

*Bør fungere bra i sollys og til utendørs bruk

Telefonen vil bli brukt mest til ringing, meldinger og som kalender og "huskeliste". Jeg har sett litt på Nokia 6280, som virker som en grei telefon. Noen som har noen synspunkter på denne?

Pris er ikke så vikitg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo hørt at noen av 6280 har mye bugs, og slark i slide-funksjonen. Mens på andre er den helt perfekt.

Ser du bort fra Slide/Klapp så virker jo K800i som grom telefon!

*Trenger en helt enkel kalender, gjerne med mulighet for påminning - Det har den

*Det kunne vært gøy med et godt megapikselkamera - Det har den Definitivt med stor D

*3G er en fordel, men det er ikke noe jeg ser som en nødvendighet rikitg enda - 3G har den, med frontkamera

*Jeg vil helst ha en mobil uten mp3-spiller, da jeg har ipod fra før av - Mp3-spiller har den og, men er nærmest umulig å få uten.

*Jeg vil ikke ha Symbian - Den har ikke symbian

*Jeg vil helst ha enten klapp eller skyve-design. Vanlig blir litt for kjedelig - Den har bare vanlig

*Jeg foretrekker sort farge - Den har mørk, nesten sort

*Jeg vil ha et stort display med god oppløsning - QVGA (240 x 320)

*Bør fungere bra i sollys og til utendørs bruk - Antar at den gjør det. Er ikke sikker

Lenke til kommentar
Har jo hørt at noen av 6280 har mye bugs, og slark i slide-funksjonen. Mens på andre er den helt perfekt.

Ser du bort fra Slide/Klapp så virker jo K800i som grom telefon!

*Trenger en helt enkel kalender, gjerne med mulighet for påminning - Det har den

*Det kunne vært gøy med et godt megapikselkamera - Det har den Definitivt med stor D

*3G er en fordel, men det er ikke noe jeg ser som en nødvendighet rikitg enda - 3G har den, med frontkamera

*Jeg vil helst ha en mobil uten mp3-spiller, da jeg har ipod fra før av - Mp3-spiller har den og, men er nærmest umulig å få uten.

*Jeg vil ikke ha Symbian - Den har ikke symbian

*Jeg vil helst ha enten klapp eller skyve-design. Vanlig blir litt for kjedelig - Den har bare vanlig

*Jeg foretrekker sort farge - Den har mørk, nesten sort

*Jeg vil ha et stort display med god oppløsning - QVGA (240 x 320)

*Bør fungere bra i sollys og til utendørs bruk - Antar at den gjør det. Er ikke sikker

6494774[/snapback]

Hvis han ser bort fra det så har 6233 en god skjerm, godt kamera, kommer i svart, har ikke symbian, har 3g, kalender og funker bra i sollys.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har sett litt på den, men jeg føler designet blir litt i kjedeligste laget. :) Jeg vil helst ha klapp/skyve-telefon

Kan godt ha en mobiltelefon med mp3-spiller, bare det ikke er en slik musikktelefon med hovedvekt på dette.

Lenke til kommentar

Kjøpte 6280, vriker som en mobil som gir mye for pengen + at den har et ok design. Kostet meg en hel krone. :)

Har ikke noe slerk i slide-funksjonen og har heller ikke sett noe til bugs enda. Kameraet og kalendermuligheten virker bra og jeg tror dette er en telefon jeg kan like.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...