Movieheart Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har tenkt å kjøpe meg en bærbar PC for å bruke til skolearbeid og slikt. Jeg kommer også helt sansynligvis til å innstalere Vista på den når den tid kommer. Og siden jeg også har en stasjonær PC som jeg også skal oppgradere Vista på så tenker jeg det kommer til å bli dyrt å kjøpe OS til to maskiner. Så derfor lurte jeg på om det er lurt å vente med å kjøpe Vista til det kommer i Januar. For så å kjøpe en PC med Vista forhåndsinnstalert på den. Da kan jeg jo være sikker på at Vista kjører fint på den istedefor at jeg sitter med en maskin som ikke klarer å kjøre Vista. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har tenkt å kjøpe meg en bærbar PC for å bruke til skolearbeid og slikt. Jeg kommer også helt sansynligvis til å innstalere Vista på den når den tid kommer. Og siden jeg også har en stasjonær PC som jeg også skal oppgradere Vista på så tenker jeg det kommer til å bli dyrt å kjøpe OS til to maskiner. Så derfor lurte jeg på om det er lurt å vente med å kjøpe Vista til det kommer i Januar. For så å kjøpe en PC med Vista forhåndsinnstalert på den. Da kan jeg jo være sikker på at Vista kjører fint på den istedefor at jeg sitter med en maskin som ikke klarer å kjøre Vista. 6493382[/snapback] Hei! Om du har behov for å kjøpe bærbar pc til skolearbeid så gjør det. Jeg vil anbefale at du ikke benytter Vista med én gang, siden det vil nok være mange bugs den første tiden. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Hei! Om du har behov for å kjøpe bærbar pc til skolearbeid så gjør det. Jeg vil anbefale at du ikke benytter Vista med én gang, siden det vil nok være mange bugs den første tiden. Hilsen, efikkan. 6493880[/snapback] Ok. Men er det smartest å kjøpe bærbar PC nå til høsten da og vente med å oppgradere til Vista noen måneder etter at det har kommet ut? Endret 15. juli 2006 av ZeRyZoN Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Ok.Men er det smartest å kjøpe bærbar PC nå til høsten da og vente med å oppgradere til Vista noen måneder etter at det har kommet ut? Går helt fint. Dagens maskiner er uansett godt nok spekket til å kjøre Vista helt knirkefritt, så ingen grunn til å vente pga det (utenom DX 10 hardware akselerasjon) Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Ok.Men er det smartest å kjøpe bærbar PC nå til høsten da og vente med å oppgradere til Vista noen måneder etter at det har kommet ut? Går helt fint. Dagens maskiner er uansett godt nok spekket til å kjøre Vista helt knirkefritt, så ingen grunn til å vente pga det (utenom DX 10 hardware akselerasjon) 6497362[/snapback] Hva mener du med utenom DirectX 10. Er det at dagens bærbare ikke takler DirectX 10? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Ok.Men er det smartest å kjøpe bærbar PC nå til høsten da og vente med å oppgradere til Vista noen måneder etter at det har kommet ut? Går helt fint. Dagens maskiner er uansett godt nok spekket til å kjøre Vista helt knirkefritt, så ingen grunn til å vente pga det (utenom DX 10 hardware akselerasjon) 6497362[/snapback] Hva mener du med utenom DirectX 10. Er det at dagens bærbare ikke takler DirectX 10? 6498307[/snapback] Skjermkort kommer nå etter hvert med støtte for DirectX 10 i maskinvare, Vista vil utnytte dette. Slike skjermkort er ikke på markedet ennå. Det vil nok bli mulig med programvarestøtte for DirectX 10, og etter min mening er det ikke så veldig mye interessant med den nye DirectX. Så vedkommende mener at en pc nå vil klare det fint, men du vil da "gå glipp av" dette. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Skjermkort kommer nå etter hvert med støtte for DirectX 10 i maskinvare, Vista vil utnytte dette. Slike skjermkort er ikke på markedet ennå. Det vil nok bli mulig med programvarestøtte for DirectX 10, og etter min mening er det ikke så veldig mye interessant med den nye DirectX. Så vedkommende mener at en pc nå vil klare det fint, men du vil da "gå glipp av" dette. 6498342[/snapback] Ok. Takker for alle svar da. Tenker det blir så jeg venter til Vista kommer og kjøper en bærbar da jeg. Tror ikke jeg trenger en bærbar pc den første høsten på videregående. Endret 15. juli 2006 av ZeRyZoN Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Skjermkort kommer nå etter hvert med støtte for DirectX 10 i maskinvare, Vista vil utnytte dette. Slike skjermkort er ikke på markedet ennå. Det vil nok bli mulig med programvarestøtte for DirectX 10, og etter min mening er det ikke så veldig mye interessant med den nye DirectX. Så vedkommende mener at en pc nå vil klare det fint, men du vil da "gå glipp av" dette. 6498342[/snapback] Ok. Takker for alle svar da. Tenker det blir så jeg venter til Vista kommer og kjøper en bærbar da jeg. Tror ikke jeg trenger en bærbar pc den første høsten på videregående. 6498407[/snapback] Men da er saken grei da. La behovet for pcen avgjøre når du kjøper. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Og siden jeg også har en stasjonær PC som jeg også skal oppgradere Vista på så tenker jeg det kommer til å bli dyrt å kjøpe OS til to maskiner. 6493382[/snapback] Du trenger bare å kjøpe en kopi av Vista. Har du kjøpt en lisens, gjelder denne for personen som har kjøpt den, ikke for den maskina du installerte det på først, og dermed kan du lovlig installere OS'et på alle maskiner du eier og bruker selv. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Og siden jeg også har en stasjonær PC som jeg også skal oppgradere Vista på så tenker jeg det kommer til å bli dyrt å kjøpe OS til to maskiner. 6493382[/snapback] Du trenger bare å kjøpe en kopi av Vista. Har du kjøpt en lisens, gjelder denne for personen som har kjøpt den, ikke for den maskina du installerte det på først, og dermed kan du lovlig installere OS'et på alle maskiner du eier og bruker selv. 6502648[/snapback] BULLSHIT Lisensen av Vista er pr PC sålenge du ikke har en Site License. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Chrichton har nok rett, slik det iallefall er pr i dag med win xp. Mulig microsoft endrer slik at det ikke blir så strengt på neste windows? Tviler sterkt på det. Uansett så kommer nok ikke microsoft til å saksøke deg fordi du har kjøpt en orginal kopi av vista og bruker den på 2 forskjellige pc'er som du eier. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Sånn er det i hvertfall på Win2k, som er det eneste OS'et som gjelder for meg. Kommer ikke til å oppgradere til Vista uansett, så gir sånn sett blaffen. Endret 16. juli 2006 av ventle Lenke til kommentar
weebl Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 har alldri kjøpt windows jeg. nå bruker jeg en windows xp pro med lisens for flere pcer som mamma fikk gjenom jobben. så man kan kjøpe egne versjoner av win xp som man lovlig kan installere på fler pcer. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Så dere mener at det er mulig å skaffe Vista som kan innstaleres på flere pc'er da? Hvis det går an. Vil dette koste mer enn en vanlig versjon f.eks? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Så dere mener at det er mulig å skaffe Vista som kan innstaleres på flere pc'er da? Hvis det går an. Vil dette koste mer enn en vanlig versjon f.eks? 6503607[/snapback] Vanlig OEM windows får du jo ned i 600-700,- så det blir nok dyrere, har du derimot noen i familien med pc/windows gjennom jobben som ofte har rettigheter til å installere på flere pcer så er jo det greiest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå