Gå til innhold

Hjelp til komplett PC med vannkjøling

Anbefalte innlegg

Kan dere hjelpe meg å sette sammen et lyn av en PC? Vil i hovedsak bli brukt til Photoshop CS2 og noe spill. Som eksempel her spiller jeg aldri BF / HL / Quake, men tror gjerne Oblivion kan fenge... Trenger en komplett maskin - inkl kabinett, strømforsyning, kjøling, hovedkort.....

I dag har jeg en sinnsykt støyende maskin så nå vil jeg heller prøve meg på et vannkjølt system. Dette er noe jeg ikke har erfaring med, så det er viktig at det er noenlunde brukervennlig og tilpasset resten av systemet. Jeg ønsker med andre ord å unngå bruk av stikksag i kabinettet, filing av ribber osv... Flott om det er en komplett pakke som inneholder alt fra radiator til slangeklemmer!

Budsjettmessig så tenker jeg en rundt 20 utenom skjerm (har en 20.1", 1680 x 1050, 12 ms som vil bli brukt).

Siden jeg tar bryet med å innstallere vannkjøling (litt for støy, litt fordi det er spennende å prøve) så kommer jeg nok også til å overklokke noe, men ikke mye.

Fint om dere kan hjelpe meg å sette sammen en komplett pakke her, som nevnt ned til minste detalj (kjøling, kabinett, strømforsyning...). Supert ! :D

Endret av Dieter01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja dette er da et forslag fra meg, den er basert på ''Conroe'' E6600 som ser ganske lovende ut :love: .

tastatur og mus har jeg ikke tatt med.

og jeg har ikke finne noen vannblokker til 7950GX2, ikke så lett som jeg trodde, men et alternativ er et kort fra EVGA med fredig monterte vannblokker, den har ingen pris nå men kommer sikkert snart, se her

mesteparten av pcen 17508kr

så var det noen ting jeg ikke fant i prisguiden sånn i farta

Mist vankjølingssett 1249kr

korrosjonbeskyttelse 47 kr

Mist 600w m/langt kabelsett 1195kr

og etter litt rask tenking fant jeg ut av at du burde bestille vannkjøling, strømfosyning, korrosjonsbeskyttelse, kabinett og kjølepasta hos microplex og resten hos amentio, hvis du gjør dette kommer det på ca 21100kr uten porto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...