Gå til innhold

Import

juandavid

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har tenkt å kjøpe meg en Powerbook G4, jeg skal flytte til Spania over jul og det er der jeg kommer til å bruke maskinen. Så jeg har orientert meg litt om priser og jeg har funnet ut at den dyreste maskinen i Spania koster ca 37.000 kr. Men hvis jeg kjøper den samme maskinen i USA koster den 28.000 kr(nesten 10.000 mindre).

Så mitt spørsmål til deg er om jeg sparer noe på å importere en Powerbook G4 fra USA til Norge for å så ta den med til Spania.

Hvor mye toll avgifter og andre avgifter man på beroper seg når man importere en slik datamaskin? Også lurer jeg på om en Powerbook fra USA vil fungere uten feil i Europa, med hensyn til europeiske systemer (hardware - software osv) og strømforsyning.

mvh

David Myrann

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kan sikkert noen strømeksperter rette meg, men USA har såvidt jeg husker 110 V / 50 Hz strømnett, mens vi i Europa har 240 V / 60 Hz. I tillegg har vel gutta fra Plastic Fantastic U ess åff ei et annet støpsel til å trø i veggen? Dette går vel ganske glatt å omgå med litt konverterende strømutstyr.

Lenke til kommentar

bare til å bestille nytt tastatur ifra apple.no det :smile:.

laptopen kan du jo bare ta den me deg inn i landet uten å betale for den da. fikk nettopp tilsendt ein Insp 4150 via fedex som gave. kjøpte den for ca 16000kr inkl frakt. sparte nærmere 13000 kr på det!

Lenke til kommentar

Undersøkte også det samme når jeg holdt på å skulle kjøpe bærbar for 1-2mnd siden. Problemet med USA er ikke mva, men frakt. Du kan sef sende pakken med USPS, men da tar det tid.

Det billigste landet å kjøpe mac i er definitivt Malaysia, fikk med meg prislister fra en butikk som het "MAC ASIA", jeg har kastet sef prislisten da jeg fant ut at MAC ikke var tingen for meg. Dvs jeg kan ikke gi deg noe pris, men det var billigere enn noen av apple store butikken , inkludert USA.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...