Portman Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Info man trenger når man skal byge ny pc er jo en liten jungel, og siden det virker å være mange kompetente og hjelpsomme her inne - så skader det ikke å forhøre seg litt Har altså bestemt meg for at E6600 er tingen når det gjelder cpu, og den er allerede bestilt, men resten av oppsettet rundt... ingen aning foreløpig! Har et gammelt vrak av en pc no, så trenger "full pakke" - dvs alt utenom skjerm, tastatur, mus, høytalere. Så kabinett, strømforsyning, minne etc. Bruker gjerne mest på at grunnoppsettet (kabintett, hovedkort, strømforsyning, minne) er kvalitet som duger en stund, mens grafikkkort kan være mer av "value for money" - bra, men ikke helt det ypperste. Maskina skal brukes mest til spilling når det gjelder det mer krevende av oppgaver, og budsjettet på dette er opptil 15k, inkludert cpu'en. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei! Her er et forslag: Conroe 15k Jeg er litt usikker på om cpuen brikkesettet støtter DDR2-800. Personlig ville jeg ventet til prisfallet til AMD senere i måneden og se hvilken som er best, men siden du allerede har bestemt deg så kan du gå for denne. Uansett så er begge veldig gode alternativ. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Portman Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Takker for tilbakemelding! Har sett litt mer på dette, og vurderer å gå for et annet kabinett. Tror det blir praktisk med hjul, og Lian Li-kabinettene virker å være veldig bra etter det eg leser - så vurderer sterkt å legge litt i en PCV1100BPLUSII Lian Li Kabinett er vel det mest gjenbruksvennlige - så å legge litt ekstra her for kvalitet kan være like greit. Ser at strømforsyninga får litt varierende tilbakemelding når det gjelder støynivå, og er usikker på denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå