Croyfer Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jeg får ADSL mot slutten av måneden, og skal koble opp to maskiner på nettet. Det er jo fire utganger på ADSL-boksen, og jeg lurer på om det spiller noen rolle om kabeln som går inn i boxen er kryssa eller ukryssa?? BTW: kan de to maskinene dele filer når bege er kobla opp på ADSL-boxen? :-Þ Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det er vanlig TP (ikke kryssa) som skal brukes for å koble pc til adsl burken! Funker å dele filer når begge maskinene er koblet til boxen. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 jeje. jeg må da kjøpe ei kobling og 1m krysakabel for å få kryssakabelen min ukryssa. har kabelen lagt inna veggen, og gidder ikke å treke den opp på nytt :-/ takk for svaret :-Þ Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 sikker på at det ikke går ann med kryssakabel? :-Þ Lenke til kommentar
talisar Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Eh.. hva er boksen? Mener du ISDN/ADSL boksen fra telenor? Eller mener du f.eks ruteren fra Nextgentel her. Du kan ikke koble flere ting på selve boksen, men på ruteren går dette fint. Kabelen fra boksen til ruteren vet jeg ikke om er en vanlig cat5 kabel, men fra ruteren til pcen må du ha en kryssa kabel, dersom du kobler en hub til ruteren istedenfor går det med en ukryssa, og da kan du også koble andre pcer på denne hubben, om du da har ngt er alt ok (husk å gi pcene iper som passer til ruterens oppsett eller enable dhcp i ruteren og på pcene) så må du sette opp nattinga skikkelig på ruteren... Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Du kan jo kjøpe en ny plugg, å kappe av den ene plugge på den kryssa kabelen din, vri om litt ledninger og sett på den nye pluggen, og ét vòila, så har du en vanlig TP :smile: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Quote: talisar skrev (2002-10-17 13:06):Eh.. hva er boksen? Mener du ISDN/ADSL boksen fra telenor? Eller mener du f.eks ruteren fra Nextgentel her. Du kan ikke koble flere ting på selve boksen, men på ruteren går dette fint. Kabelen fra boksen til ruteren vet jeg ikke om er en vanlig cat5 kabel, men fra ruteren til pcen må du ha en kryssa kabel, dersom du kobler en hub til ruteren istedenfor går det med en ukryssa, og da kan du også koble andre pcer på denne hubben, om du da har ngt er alt ok (husk å gi pcene iper som passer til ruterens oppsett eller enable dhcp i ruteren og på pcene) så må du sette opp nattinga skikkelig på ruteren... regner nesten med at ruteren krysser selv om det skulle være nødvendig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå