Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kryssa eller ukryssa kabel til ADSL-boksen?

Anbefalte innlegg

Jeg får ADSL mot slutten av måneden, og skal koble opp to maskiner på nettet. Det er jo fire utganger på ADSL-boksen, og jeg lurer på om det spiller noen rolle om kabeln som går inn i boxen er kryssa eller ukryssa?? BTW: kan de to maskinene dele filer når bege er kobla opp på ADSL-boxen? :-Þ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh.. hva er boksen? Mener du ISDN/ADSL boksen fra telenor? Eller mener du f.eks ruteren fra Nextgentel her. Du kan ikke koble flere ting på selve boksen, men på ruteren går dette fint. Kabelen fra boksen til ruteren vet jeg ikke om er en vanlig cat5 kabel, men fra ruteren til pcen må du ha en kryssa kabel, dersom du kobler en hub til ruteren istedenfor går det med en ukryssa, og da kan du også koble andre pcer på denne hubben, om du da har ngt er alt ok (husk å gi pcene iper som passer til ruterens oppsett eller enable dhcp i ruteren og på pcene) så må du sette opp nattinga skikkelig på ruteren...

Lenke til kommentar

Quote:

talisar skrev (2002-10-17 13:06):

Eh.. hva er boksen? Mener du ISDN/ADSL boksen fra telenor? Eller mener du f.eks ruteren fra Nextgentel her. Du kan ikke koble flere ting på selve boksen, men på ruteren går dette fint. Kabelen fra boksen til ruteren vet jeg ikke om er en vanlig cat5 kabel, men fra ruteren til pcen må du ha en kryssa kabel, dersom du kobler en hub til ruteren istedenfor går det med en ukryssa, og da kan du også koble andre pcer på denne hubben, om du da har ngt er alt ok (husk å gi pcene iper som passer til ruterens oppsett eller enable dhcp i ruteren og på pcene) så må du sette opp nattinga skikkelig på ruteren...

regner nesten med at ruteren krysser selv om det skulle være nødvendig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...