Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Har lest en del av innleggene her, og den generelle status er at jeg har erfaring fra soting av vinduer på biler, (Les. Eldre biler) Men det som jeg lurer på er hvordan man fjerner dørpanelene på den nye VW Passat. Kan jo sote uten å fjerne dørpanelene, men er redd resultatet blir dårlig, samt at jeg er litt skeptisk henhold til elektroniske vindusheisene, samt sentrallåsen. Håper noen kan gi meg ett svar på dette.... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lest en del av innleggene her, og den generelle status er at jeg har erfaring fra soting av vinduer på biler, (Les. Eldre biler) Men det som jeg lurer på er hvordan man fjerner dørpanelene på den nye VW Passat. Kan jo sote uten å fjerne dørpanelene, men er redd resultatet blir dårlig, samt at jeg er litt skeptisk henhold til elektroniske vindusheisene, samt sentrallåsen. Håper noen kan gi meg ett svar på dette....  :)

6492800[/snapback]

Kan si fra egen erfaring av sotfilmen blir slitt der vindusrullene treffer ruta, men det er på de vinduene som blir mye brukt, ellers må du passe på at ikke filmen løsner i endene og på kanten da filmen fort har en tendens til å løsne. De proffe som gjør dette får det til å skikkelig bra ut, men det var ikke evig...

Lenke til kommentar
Har lest en del av innleggene her, og den generelle status er at jeg har erfaring fra soting av vinduer på biler, (Les. Eldre biler) Men det som jeg lurer på er hvordan man fjerner dørpanelene på den nye VW Passat. Kan jo sote uten å fjerne dørpanelene, men er redd resultatet blir dårlig, samt at jeg er litt skeptisk henhold til elektroniske vindusheisene, samt sentrallåsen. Håper noen kan gi meg ett svar på dette....  :)

6492800[/snapback]

Kan si fra egen erfaring av sotfilmen blir slitt der vindusrullene treffer ruta, men det er på de vinduene som blir mye brukt, ellers må du passe på at ikke filmen løsner i endene og på kanten da filmen fort har en tendens til å løsne. De proffe som gjør dette får det til å skikkelig bra ut, men det var ikke evig...

6492822[/snapback]

Hehe, ja, det er sant, men det som jeg lurte på var jo hvordan man fjernet dørpanelet fra døra, slik at man kom ordentlig til da... Med tanke på at det jeg ikke får det til, så om det er noen tips der ute.... Slik at jeg slipper å ødelegge... :cool:

Lenke til kommentar

du kan begynne med å få fjernet dekselet som sitter på det indre dørhåndtaket, bak der sitter 2-3 skruer, også er det bare å se rundt omkring etter flere skruer, mulig du må fjerne et og annet deksel til.

Når du er sikker på at alle skruene er borte, så må du få trekt ut klippsene bak trekket... På nye pasaten er de litt vriene, fordi man må bruke et skrujern eller no liknende til å sette rett bak klipsene og presse de ut, vist du bare trekker i trekker med all makt, så vil nokk bare du ende opp med en del ødelgate klips :roll:

vist du først tar et skrujern og presser ut trekket litt, så skal du kunne se klipsene med en lommelykt og komme til å presse du ut med et annet skrujern.. men pass på riper :nei:

Så kan du bare først trekke trekket mot deg, så løfter du det opp der hvor det går ned ved vinduet forsiktig, så er det bare å fjerne alle ledninger...

Etter det for å få ut ruta og demontert det igjenn må du nokk ut med den plata som står bak trekker og låsekassa, er en del ting man skal passe på, så man burde ha erfaring med dette fra før.. Så det lureste du kan gjøre er egentlig å få de til å ta ut ruta hos et VW verksed eller noen sote spesialister, like greit det før man ødelegger noe og må betale mere :)

eller bare sote ruta med vinduet inne... Men som vil bli ganske shabby på en ny pasat :thumbdown:

Lenke til kommentar

Gjør det selv tips: Ta ut ruta og sot i badekarret under vann (Null luft)

Men har sotet en del ruter, tiligere, men kjøpte meg en nyere passat stasjonsvogn, og der fikk jeg noen profesjonelle til og sote.

Og det har jeg faktisk ikke angret litt på engang, tok ut rutene på dørene framme, og fikk litt rabatt siden jeg gjorde det.

Så med soting av alle rutene uten om front ruta da, kom det på 5000kr med ripefri film, og 10 års garanti.

Vel verdte penger!

Angrer ikke et sekund.

Men om du skal gjøre det selv, så kjøp ortlig film og ikke noe i fra biltema og slikt...

Lenke til kommentar

Regner med at de bare er og høre med en eller annen glass mester...

Btw snakka med en kar i fra bardufoss og han hadde fått sota rutene i sverige, og der var de vist billig, og bor du der i hugge er jo ikke sverige langt unna;)

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Vet du om det er noen i nordnorge som gjør slikt?

6512858[/snapback]

Du får sotet rutene her i Narvik i hvert fall.

6513477[/snapback]

Pris?

6516987[/snapback]

Kommer alt an på bil, men du kan jo sjekke ut www.tintshop.no så klikker du på avdeling Narvik. Der får du opp kontaktinfo. Men tror de ligger rundt 5000,- + (-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...