ostehøvel Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hei, Har nettopp montert mitt gamle utstyr i et splitter nytt Lian Li kabinett sammen med en helt ny Mist 500 W strømforsyning. Har koblet alt riktig, men problemet kommer når jeg prøver å slå på pc-en. Jeg trykker på knappen, og alle viftene beveger seg et lite hakk, men så skjer det ikke noe mer. Ingen ting vil starte opp. Og når jeg prøver å trykke knappen en gang til så skjer det ikke en dritt.. Men hvis jeg slår av og på Strømforsyningen så klarer jeg å slå på pc-en, men akkurat som før så dør den etter kun noen millisekunder Hva kan være galt? Endret 14. juli 2006 av hans33 Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 For meg høres det ut som om det er noe galt med strømforsyningen. Har du mulighet til å teste en annen strømforsyning på maskinen? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Har en annen strømforsyning, men det er nok ikke den som er problemet.. jeg har hatt dette problemet før, husker seff ikke hvordan jeg løste det, men det var altså ikke strømforsyninga.. Jeg kan jo prøve, men jeg tviler på at en ny Mist strømforsyning kan være defekt Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 For å være sikker kan du jo eventuelt kortslutte den grønne ledningen på 24-pin kontakten med en av de svarte for å se om den funker som den skal. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Jeg ser at det er en 24 pin kontakt, men mitt hoved kort(asus a7n8x-e deluxe) har jo bare 20 pin :s kan dettte være problemet? EDIT: ser at det er en 20/24 kontakt. så det skal jo fungere .. Endret 14. juli 2006 av hans33 Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Vil det si at 20-pin kontakten ikke er koblet til i det hele tatt? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 jo den er det, jeg bare "knakk" av den ekstra delen som er til 24 pin. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Nei, det er nok riktig. Måtte også gjøre dette selv. Ville selv ha prøvd å jumpstarte PSU for å sjekke at den er i orden. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Viser til en tråd jeg lagde når jeg bygde meg PC og hadde problemer. Link til tråd Pass på at du kortslutter mellom den grønne ledningen på 20-pin kontakten og en av de svarte (hvilken som helst). Ha en vifte eller lignende koblet til, slik at du ser om den det virker. Les tråden min for mer info Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Takk skal se på det nå Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Vil ikke anbefale (hvis det forhåpentligvis blir liv i PSU'en) at du holder bindersen i i mer en 2-3 sekunder. Er vel ikke verdens undergang om du holder den i lenger, men PSU har ikke så altfår godt av å jobbe uten større belastning over lengre tid Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 det ble liv i psu en ja.. så hva kan problemet være da? Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 det ble liv i psu en ja.. så hva kan problemet være da? 6493252[/snapback] du har vel satt i den 4 pins kontakta som det står p4 på? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 jeg har ikke satt inn den fordi det ikke er noe sted å sette den i. Dette er et socket A hovedkort og derfor bruker den kun 20 pin. Noen som kan hjelpe meg? Jeg får fortsatt ikke liv i pc-en min Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Når strømforsyningen slår seg av, er det en sannsynlig kortslutning eller jordfeil, enklest er det å ifrakoble komponenter til feilen dukker opp. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 tenkte det samme selv, kan det ha noe med cpu å gjøre? at den ikke er montert godt nok? jeg har jo ikke satt på ny kjølepasta etter at jeg monterte den. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) Tror ikke det er CPU, prøv å ifrakoble småledningene og behold POWERSW mulig LED tilk er polaritet avhengig ? EDIT: tror en reset Cmos er nødvendig om Bios er blokket ? Endret 15. juli 2006 av LA8464 Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 (endret) har allerede koblet fra alt bortsett fra pwr sw. men skal prøve å fjerne alle andre komponenter for å se om de kan være kilden til feilen. EDIT: Fant feilen! den lå i skjermkortet, når jeg plugger ut strømmen så starter pcen fint. Men så var det å finne ut hvordan jeg får skjermkortet til å virke igjen Endret 15. juli 2006 av hans33 Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Fikk det til selv Det var skjermkortet som hadde sklidd en liten milimeter ut av sporet sitt. Det skjedde nok pga. at jeg slet litt med å få skrudd på skruen til skjermkortet, men jeg bare bøyde hele kabinettet litt innover slik at alt passet og jeg fikk skrudd inn skruen Man burde finne en ny patent på å feste pci og agp kort til kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå