PsychoDevil98 Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei Denne tråden er postet før i battlefield-forumet, men det hadde ikke noe med bf å gjøre Jeg har et problem når jeg spiller, spesielt i battlefield 2. Plutselig fryser bildet og lyd, og jeg får opp dette bildet. Etter litt knoting på forumet, fant jeg en side om meldingen. Dette ser imidlertid svært alvorlig ut for mine komponenter. Jeg har overklokket, men nå står det på stock. Har også satt bios til "stock" 7800gt @ 425/1115 A64 3200+@ 2,3 Ghz PC2700 @193Mhz Har prøvd å har ut den ene minne-brikken, men det hjalp ikke. Kan noen være så snill å hjelpe meg med problemet? Lenke til kommentar
Dracu1a Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Høres ut som et problem jeg hadde for noen år siden, da fant vi ut at det var rammen som ikke var så super kompitabel med resten av systemet.. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Ja, men har hatt rammen i 2 år nå, så den passer. Skal uansett prøve et 2-gb sett, så får jeg se hvordan det går. BTW, er det sjanse for at jeg kan ødelegge min venns ram ved at jeg får denne meldingen? Takker for svar Lenke til kommentar
haakie Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Ja, men har hatt rammen i 2 år nå, så den passer. Skal uansett prøve et 2-gb sett, så får jeg se hvordan det går. BTW, er det sjanse for at jeg kan ødelegge min venns ram ved at jeg får denne meldingen? Takker for svar 6492817[/snapback] Eneste som kan være ødeleggende er at hovedkortet sender ut feil spenninger til ram, så jeg ville ikke prøvd med kameraten din sine brikker. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Jeg prøvde desverre før du sa dette, og jeg fikk samme melding nå også. Hva skal jeg gjøre nå?? Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Er det seriøst ingen som har opplevd dette før? Begynner å bli lei nå... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Heisann, mine beste tips er å kjøre et par timer memtest86, sjekke at alle vifter (særlig på skjermkort) og at ingen heatsinks er igjentettet av støv. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Opplevde nå når jeg skulle skifte skjermkortdriver at denne meldingen oppsto, og jeg rett og slett ikke fikk startet den, bare ved sikkermodus. Fikk skiftet til den nyeste driveren. Er det slik at det er skjermkortet som er ødelagt da? Dette er den nyeste komponenten i maskinen, og der er svært synd om dette er tilfelle Edit: ditt råd, JohndoeMAKT, er herved notert Har du opplevd dette før, med meldingen altså?? Ser dette ok ut: Hvorda får jeg HELT restarta bios?? Endret 16. juli 2006 av PsychoDevil98 Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) For å resette BIOS tar du ut batteriet på hovedkortet. Så tar du den lille jumperen som skal være ved siden av, tar den av og setter den lengre til høyre. Vent 10-20 sek, flytt så jumperen tilbake i normal posisjon og sett i batteriet. Edit: Og forresten, så tviler jeg på at ramen til vennen din er herpa. Med mindre ditt hovedkort f.eks. kun støtter 2.6V og hans RAM er 2.5V Endret 16. juli 2006 av Neptun_ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Edit: ditt råd, JohndoeMAKT, er herved notert Har du opplevd dette før, med meldingen altså?? Mer eller mindre. Jeg har opplevd diverse STOP feilmeldinger av forskjellige grunner, alt fra skjermkortvifte som er stoppet og overopphetet til brenneprogram laget for Win98 som ikke var kompatibelt med W2k til overklokk for høyt for en av RAM-brikkene til korrupt USB-driver, men alt dette er mange år siden. Uansett er det alltid lettest å først finne ut om det er en maskinvarefeil ved å kjøre memtest86, se på spenninger, lese SMART, kontrollere temperaturer (temperatursensorer teller ikke, her er det fingertesten på CPU, GPU, NB, VRM, PSU sinks som gjelder), se om noe er nedstøvet, se om vifters RPM er opp mot spesifikasjonene og å koble ut uessensiell maskinvare som trekker strøm. Dersom du ikke finner noen feil og samme feil kommer selv med minimal mengde maskinvare må du til å f.eks lete etter en driver eller en annen type programvare som lager feil. Avinstaller alle drivere som er blitt oppdatert i det siste (skjermkortdrivere fjernes med DriverCleaner) og eventuellt kjør en repair av Windows med en CD. Det siste gjøres ved å boote på XP CD med slipstreamed SP2 (OBS, viktig) velge "I want to install Windows" og så ved neste valg velge "repair", altså ikke velge repair ved første valg i oppstarten, men andre. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ser 12V har 10,05V dette er noe lavt på idle, så regulator på HK eller om det er PSU men tror dette er kilden når belastningen øker ? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Når det gjelder spenninger hadde jeg ikke stolt på Sandra i det hele tatt og heller testet i en molex med et multimeter (99,- på Clas Ohlson) og hvertfall kontrollert i BIOS. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ja, du har så rett John, men teorien ligger der, kanskje en Bios oppdatering løser noe på reguleringsparametrene ? Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Når det gjelder spenninger hadde jeg ikke stolt på Sandra i det hele tatt og heller testet i en molex med et multimeter (99,- på Clas Ohlson) og hvertfall kontrollert i BIOS. 6503272[/snapback] Dette er Everest Home Edition Ja, du har så rett John, men teorien ligger der, kanskje en Bios oppdatering løser noe på reguleringsparametrene ? 6503352[/snapback] Har oppdatert bios, og likevel får jeg opp denne meldingen. Noen ganger, 10 sekunder før jeg får opp meldingen, klikker det i hardisken. Den er ganske gammel. Kan denne være problemet? Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2006 Nå har det seg slik at jeg har tatt den memtest86-greia. Jeg kjørte den 3 ganger med null feil. Jeg byttet strømkabel på hardisken da jeg tror kabelen er ødelagt. Skal teste grundig i morgen i spill om dette kan være løsningen på problemet, som det høyst sansynlig ikke er Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Nå har det seg slik at jeg har tatt den memtest86-greia. Jeg kjørte den 3 ganger med null feil. Jeg byttet strømkabel på hardisken da jeg tror kabelen er ødelagt. Skal teste grundig i morgen i spill om dette kan være løsningen på problemet, som det høyst sansynlig ikke er 6528447[/snapback] Har du formatert harddisken? Fordi det er antageligvis det som gjør at du får "Blåskjerm". har hatt det flere ganger på min, men det kom ikke etter jeg hadde formatert hardden. Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Kanskje jeg skal prøve å formatere? Hadde du lik melding som jeg hadde, Leasch? Lenke til kommentar
Lakima Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Kanskje jeg skal prøve å formatere? Hadde du lik melding som jeg hadde, Leasch? 6530094[/snapback] Hei jeg har noe av det samme problemet.. og jeg kjører også 7800 gt.. Jeg tror kanskje det er skjermkortet som er dårlig når man bruker det i spill og lignende siden har en venn som har lignende problem med likt skjermkort.. Lenke til kommentar
Lakima Skrevet 22. juli 2006 Del Skrevet 22. juli 2006 Hvilke Drivere bruker du til og klokke skjermkortet ditT? Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2006 Har brukt 84.43, men nå har jeg den seneste. PS: har ikke overklokket skjermkortet over lengre tid, siden jeg skulle bare teste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå