Gissan Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hei! Er ny på VB og trenger litt hjelp da det går helt i surr for meg for tiden. Tenker meg å lære meg Visual Basic.NET, og trenger en fin guide til hvordan jeg skal lære meg språket. Skal dra på ferie, og har ikke anledning til å ha med meg data, og har derfor ikke mulighet til å programmere i selve programmet. Derfor skal jeg ta med meg utskrift av hvordan jeg lærer språket, så jeg kan det når jeg kommer hjem igjen. F.eks hva de forskjellige kodene betyr, som; MessageBox, osv. osv. Vet noen om slike guider, helst på norsk, men engelsk går i verste fall. På forhånd takk for alle forslag. EDIT: Og hva er forskjellen på Visual Basic.NET, Microsoft.NET, Framework.NET og ASP.NET? Som sagt, jeg ønsker foreløpig kun å lære språket, ikke hvordan man bruker programmet Visual Basic 2005. Har lest at man kan programmere kun i en vanlig tekstbehandler, som betyr at det er teoretisk mulig for meg å kun lære spårket først? Tar jeg helt feil eller? Jeg skal selvfølgelig bruke programmet når jeg skal programmere i senere tid, men som sagt har jeg ikke tilgang til data på 3 uker, og ønsker å lære språket. Endret 14. juli 2006 av tissedam Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg vil anbefale deg å installere Visual Studio, og å faktisk ta med PC på ferie. Personlig syntes jeg det var greit å programmere "på papir" når jeg kunne språket. Tror ikke det er så lett å lære seg språket uten å faktisk programmere. Det er jo feilrettingen, feil i syntaksen og alt det der man lærer av. Det går helt sikkert an å lese, tegne å sånn i tre uker på ferie, men for meg høres det ut som en dritkjedelig ferie... Lykke til uansett! -b- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå