Steina Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg har netopp kjøpt meg og satt opp et nytt system, og jeg kommer meg aldri forbi BIOS da den klikker på forskjellige plasser hele tiden når jeg har RAM'en i Dual-Channel. Jeg har nå brikkene i slot 1 og 2 og får Single-Channel. Da får jeg ingen problemer. Jeg har også kjørt memory-test i 7timer og 45min uten at den fant noen feil. Orket ikke vente lengre så jeg avbrøyt testen. RAM'en sto da i Single-Channel. Jeg har prøvd å ha dem i både slot 1 + 3 og 2 + 4 uten hell. Relevant informasjon: Hovedkort - MSI K9N SLI Platinum CPU - AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB RAM - Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB PSU - Hiper Strømforsyning ATX 530W Noen som vet hva feilen kan være? Skal jeg flashe\oppdatere BIOS? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Hei! Ny BIOS er en god idé. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Det hjalp ikke å oppdatere BIOS. Har fortsatt samme problemet. Jeg blir vel nødt til å levere inn hovedkortet? Men kan ikke sitte i flere uker uten HK Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Kanskje rambrikkene ikke er kompatible med HK? Jeg regner med dette er rambrikker solgt i par for bruk u Dual Channel? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Har du mulighet til å låne noen kompatible minnebrikker med noen du kjenner? Så får du avdekket hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Jo, ja, det kan jeg gjøre. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg hadde ikke noen problemer å kjøre Dual Channel med DENNE RAM'en til en kamerat. Tror iallfall det var den RAM-typen, men uansett, PC'n kjørte fint i Dual Channel da. Hvor vanlig er Dual-Channel egentlig? Min RAM _SKAL_ støtte Dual-Channel, sant? Ringer til Komplett på mandag, evt sender en mail tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå