Torbjørn T. Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Terry Goodkind er en forfatter som skriver innenfor sjangeren fantasi. Hans "Sword of Truth" -saga er en bestselger bestående av 7 bøker.Den består av 10 bøker so langt, og det skal kome ei til slik eg forstår det. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 synes Wheel of time bare ble dårlig til slutt... likte serien veldig godt i 9.klasse og et par år frem men kan ikke si at bøkene er bra etter 6 omtrent : / Syns de siste 2 bøkene i Wheel of time serien har tatt seg betraktelig opp. Prequel boka var også bra. Bare så synd Robert Jordan (forfatteren) er dødssyk, og kanskje ikke rekker å fullføre serien. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Beatles av Lars Saabye Christensen Skal lese Halvbroren nå. Leser ikke så mye bøker.. Lenke til kommentar
Cho-san Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Mange bra bøker her ja lese nesten aldri enkle bøker, men holder meg til serier, sidan eg synes det er best når karakterer blir bygd opp over lengre tid, og du dermed får eit nærmare forhold til dei Ser det berre 2 stk her som har nevnt Riftwar Saga, litt skuffa over det sidan det er så mange andre bra bøker her. som Ringenes herre, Tidshjulet, De Fire, og Dan Brown sine bøker. kan og Anbefale Serpentwar saga av mr. Feist. Edit: B. Andreas Bull-Hansen går litt opp og ned, men er bra lesestoff ein varm sommer dag Lenke til kommentar
ZlaleX Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Den beste boka jeg har lest er The Avenger av Fredrick Forsyth. En sinnsykt bra krimbok med mye spenning. Og jeg er en type som faktisk ikke leser så mye Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Vanskelig å bestemme hvilken som er best av minst ti tusen bøker jeg har lest, men akkurat nå, i skrivende stund, er jeg meget imponert over Jan Kjærstads trilogi om Jonas Wergeland. Altså Forføreren, Erobreren og Oppdageren. Er også enig med ham som skrøt av Neal Stephensons Snow Crash. Den boka har hatt mye mer å si for VR-kulturen og cyberpunk enn William Gibsons bøker. For øvrig forbausende mange fantasy-bøker som er nevnt i denne tråden. Det er vel ikke akkurat det folk flest leser? Endret 5. januar 2007 av Rocambole2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Men nå er det jo ikke "folk flest" som holder til her inne? Fantasy er populært hos "nerder", og nerdeandelen her inne er nok betraktelig høyere enn i befolkningen generelt. Lenke til kommentar
nymphad Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Harry Potter er de beste bøkene jeg har lest, har egentlig ikke noen spesiel favoritt blandt de. Alle er gode på vær sin måte Ellers er Eragonserien virkelig å anbefale Rocambole2: Hva mener du med folk flest? Til din opplysning så er Ringenes Herre de mest solgte bøkene i verden bortsett fra Bibelen. Hvis ikke det er folk flest så lurer virkelig jeg på hva du mener er folk flest. Og før du sier at Ringenes Herre er noe for seg selv, så vil jeg minne på deg suksessen til Harry Potter og Eragon covah: Bra sagt! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Vanskelig å bestemme hvilken som er best av minst ti tusen bøker jeg har lest, men akkurat nå, i skrivende stund, er jeg meget imponert over Jan Kjærstads trilogi om Jonas Wergeland. Altså Forføreren, Erobreren og Oppdageren. 7647604[/snapback] Jeg leste litt av Forføreren på biblioteket en dag, og likte det jeg leste, men hadde ikke annledning til å låne den på det daværende tidspunkt. Gått så smått i glemmeboka siden da. Derimot så har jeg lest andre bøker av Kjærstad, blant annet Speil som var en liten skuffelse. Om du har lest speil, bør jeg styre unna Jonas Wergeland om jeg ikke likte Speil noe særlig? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Om du har lest speil, bør jeg styre unna Jonas Wergeland om jeg ikke likte Speil noe særlig? 7669472[/snapback] Jeg leste Speil da den var ny (altså for ca. 25 år siden) og ble såpass skuffet at det antakelig var årsaken til at det tok mange år før jeg begynte på Wergeland-bøkene, som jeg altså liker langt bedre. Til nymphad som virker fornærmet fordi jeg skriver at folk flest ikke leser fantasy: At ei bestemt bok kanskje er verdens mest solgte, er da ikke noe bevis på at den er blitt lest av folk flest. Ta f.eks. en titt på bibliotekenes lister over hva som er mest utlånt, så ser du hva folk flest leser for øyeblikket - nemlig samtidslitteratur av f.eks. Anne B. Ragde, Jo Nesbø, Anne Karin Elstad etc. Samme tendens gjenspeiler seg i bokhandlenes lister over bestselgere. Ellers er jeg utvilsomt enig med Covah i at det er atskillig flere "nerder" innom disse foraene enn ellers i befolkningen, og at dette kan forklare den overdimensjonerte interessen for fantasy. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg leste Den fjerde nattevakt av Johan Falkberget for mange år siden og det verste er at den bokka sitter litt i meg enda. Det bør legges til at jeg IKKE leser den type bøker til vanlig. Gudfaren av Mario Puzo er kanskje den jeg liker best. Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fear and Loathing in Las Vegas er vell en av mine favoritter. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Harry Potter og Ringenes Herre, SÅKLART! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 "Bravo Two Zero" av Andy McNab. På engelsk selvsagt. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Veronica vil dø av Paulo Coelho er en fantastisk bok. Jeg elsker måten han skriver på, og han får en til å få en helt ny måte å se ting på, uten at en er klar over det selv. Veronica vil dø tar for seg mange viktige temaer, men spesielt spørsmålet om hva galskap er. Jeg liker det at boken ikke er tung å lese, og har en god posjon herlig humor. Grunnen til at jeg liker Veronica vil dø best av hans bøker, er vel bare fordi den appelerer til meg, jeg kunne nesten like gjerne sagt en annen. Endret 10. januar 2007 av Skilpadde Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Av de meget få bøkene jeg har lest troner nok Ringenes Herre på toppen. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Er "The Wheel of Time" serien bra?evt. noen andre fantasy serier som er bedre? 7552338[/snapback] Alle som liker fantasy forplikter seg til å lese The Black Jewels trilogien av Anne Bishop, LOTR kan ta seg en hel bollepose, dette er fantasy av ypperste klasse. 7473513[/snapback] 7555525[/snapback] Så sant som quotet. Hvis de som liker LOTR(eller generelt fantasy) her ikke leser den trilogien bør de få seg en omgang med pisken..... Endret 17. januar 2007 av Eyvindr Lenke til kommentar
Deceiver Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Beste boka jeg har lest er Nattmennesket av André Bjerke. Lenke til kommentar
Sokkhove Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 er ikke helt sikker, men hadde litt motforutsetninger for Eragon før jeg leste den. men så... har lest de to bøkene som har kommet ut nå og kan ikke vente til siste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå