Tbau5 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 The gunslinger av Stephen King (hele serien er knall!) The Lost Continent av Terry Pratchet Rendevouz with Rama av Arthur C. Clarke Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det er to bøker som utpreger seg, og for to år siden ville jeg nok bikket over til "Hitchikers guide to the galaxy", men jeg har blitt to år eldre og klokere og vil nå si at "Sult" av Hamsun er den beste boken jeg har lest. Lenke til kommentar
QuantumTrombone Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Den beste boka jeg har lest (sånn nå for tiden, iallefall) må nesten være "Fugler uten Vinger" (Birds without Wings( av Louis de Bernieres. Den handler om en liten landsby i Tyrkia rett før første verdenskrig. Det osmanske riket er på avgrunnens rand og grunnmuren for det moderne Tyrkia legges. En bok(serie) jeg også er veldig glad i, er Douglas Adams' "Haikerens Guide til Galaksen". Rett og slett fordi alt skrevet av Douglas Adams er überhäftich! Lenke til kommentar
Hemni Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Trilogien om Evv Lushon av B. Andreas Bull-Hansen er elsk <3 1. Lushons plater 2. Anubis 3. Evercity "Trilogien om Evv Lushon er en troverdig og forferdelig framtidsvisjon som starter mange år etter den tredje verdenskrig. Vi møter et ødelagt samfunn der genmanipulerte vesener er dagligdags og kannibalisme er et must for å overleve. Historien avsluttes i 2134." Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Krig & fred av Lev Tolstoj Hot or not? Hot, et verk som er en stor favoritt hos meg ihvertfall. Bedre idé å begynne med Anna Karenina spør du meg. Mye bedre komponert og hvis du er heldig blir du ferdig med den før du glemmer hvordan den begynte. Uhm, hva vet du om hva jeg har lest eller ikke? Anna Karenina har jeg da selvsagt lest, i likhet med Krig og fred. Og jeg synes Krig og fred var bedre, enkelt og greit. Lenke til kommentar
impywimpy Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvor påstås det at noe ble eller ikke ble lest? Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvor påstås det at noe ble eller ikke ble lest? "Bedre idé å begynne med Anna Karenina spør du meg." Den har jeg allerede 'begynt' på, eller for å være helt korrekt, den er allerede lest. Lenke til kommentar
impywimpy Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Oversatt til torsk: Hvis du ikke har lest noe av Tolstoj foreslår jeg at du begynner med Anna Karenina istedenfor Krig og fred. Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Oversatt til torsk: Hvis du ikke har lest noe av Tolstoj foreslår jeg at du begynner med Anna Karenina istedenfor Krig og fred. Bare hyggelig. Hyggelig det, men den er dog lest, så enkelt er det. Og fremdeles ikke en favoritt over Krig og fred. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Beatles! Sykt bra bok jeg har lest flere ganger Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Huckleberry Finn Lenke til kommentar
EvigMunk Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Den Grønne Mil - Stephen King Fantastisk bok. Mye bedre enn filmen (filmen er bra). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Sebrapiken, trist men nydelig fortelling. Lenke til kommentar
Bonzoor Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Ringenes herre, helt klart Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Harry Potter er noe for seg selv. Erlend Loes verker er jeg også imponerte over. Kabalmysteriet av Jostein Gaarder var lenge en favoritt. Lenke til kommentar
Sapid Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Enkelt og greit, hvilken bok mener du at er den beste du noensinne har lest? Personlig må jeg si "Yatzy" av Harald Rosenløw Eeg Det er en fin bok:) holder på med analyse av den nå^^ Lenke til kommentar
Sofakriger Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg er ingen bokexpert, men Lord of the flies av William Golding var virkelig en god bok som anbefales Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg er ingen bokexpert, men Lord of the flies av William Golding var virkelig en god bok som anbefales Uten å være en ekspert selv, kan jeg si meg helt enig i at boken er meget god. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 "Trilogien om Evv Lushon er en troverdig og forferdelig framtidsvisjon som starter mange år etter den tredje verdenskrig. Vi møter et ødelagt samfunn der genmanipulerte vesener er dagligdags og kannibalisme er et must for å overleve. Historien avsluttes i 2134." Det der høres bare ut som en trist klisje. Den beste boken jeg har lest må være Drageløperen av Khaled Hosseini. Kanskje uoriginalt å nevne denne boken, men jeg har aldri blitt så bergtatt av en bok noensinne. Jeg leser stadig at flere mener at den er oppskrytt, men for meg er det ingen bøker der ute som formidler så mange følelser og er så emosjonelle som dette geniverket. Den har hatt enorm innflytelse på utallige mennesker og er en tankevekker av proporsjoner. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Er det lov å si flere? Beste bok: De Fire og Han Som Gjør Galt Verre av Hans Frederik Follestad. (har bare lest de to første... æææh!) Skumleste bok: The Shining av Stephen King (fy flaate, er ikke til å sammenligne med den første filmen engang) Ellers liker jeg Harry Potter (har lest alle ), The Innocent Man av John Grisham, alle Zorba bøkene (Den hvite hesten, Zorba, Zorbas sønn av Karin Lorentzen) og de fleste bøkene av Gillian Cross. Rediger: Stor bokstav på o-en i og (De Fire....) ikke lov! Endret 16. november 2008 av The_Unforgiven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå