Carolin Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Vel, uorginalt nok: Ringenes Herre! Etter at filmen kom er det hele blitt blåst opp i skyende.... Og folk mister gjerne litt kjærligheten for boka, den mister liksom litt forholdet med bakken. Jeg har aldri sittet på rumpe samenhengende og lest en bok som når jeg leste den(og jeg har brukt en del tid på å lese gjennom tiden). Jeg gråt, lo og var helt hekta. Boka er kanskje komplisert som mange sier, men det er jammen bibelen og:p Og folk sier det er toppen av alt. Ringenes Herre er et mesterverk<3 Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hmm... Er det lov å velge serier må det vel bli Space Odyssey bøkene. Har bare lest to, men den er helt klart på topp. Skal lese de to andre før jeg skal si noe om hvilken i serien som er best. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Det er vanskelig å velge ut en bok, men korsfarertrilogien til Jan Guillou er meget gode bøker. I favorittsjangeren min, science fiction, må jeg nevne "Stranger in a strange land" av Robert A Heinlein og "Enders game" av Orson Scott Card. Lenke til kommentar
Gurkhan Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 'Fingersmith' av Sarah Waters Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 (endret) Halvbroren av Lars Saabye Christensen er nok en kandidat, ja! Endret 3. november 2007 av fredrikg- Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Av serier står jeg meget delt og har ingen klar favoritt mellom de 3 "store" som for meg er: Chronicles of Narnia The lord of the rings The Dark tower Har ingen klar favoritt av de 3 seriene der, det er fenomenale gode bøker som jeg varmt anbefaler til alle som har lyst til å lese gode bøker. Er dog litt feil å sette Lord of the Rings innenfor sjangeren serie ettersom Tolkiens intensjoner var å gi ut 1 stor bok men utgiveren tvang ham til å dele dem opp i 3 bøker. Jeffery Deaver's bøker er og noen jeg klassifiserer som gode bøker, spesielt The Bone collector er min favoritt fra denne forfatteren, men The vanished man er og god. Av alle bøkene jeg har lest har jeg problemer å skille ut 1, men om jeg måtte ville valget falt på Stephen King's "The shining". Det er en bok som virkelig kommer under huden på deg, blir levende og småskremmer vannet av deg. Lenke til kommentar
Kindrob Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Dan Browns "DaVinci-koden" er knallgod! Erlend Loes "Doppler" og "Naiv. Super" kommer på en god delt andreplass. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Det finnes veldig mye bra bøker, men hvis jeg skal velge må det enten bli Ringenes herre eller papillon av Henri Charriere. Kjempegode bøker begge 2. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Harry Potter og De Vises Sten, vel! Er ikke noen bokorm. Har forøvrig lest Engler og Demoner, den boken likte jeg veldig godt. Skal begynne på Da Vinci Koden. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Vel mange sjangre som egentlig ikke kan sammenlignes, men innen sjønnlitteratur er den mest underholdene boken jeg har lest The Color of Magic. Alle Discworld-bøkene ligger høyt på min liste over den type bøker, men om jeg skal velge en kan det like så godt være den første <3 Lenke til kommentar
Ujin Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ender's Game av Orson Scott Card og resten av Ender sagaen The Dark elf Triology av R.A Salvatore og resten av Drizzt bøkene. Belgariad serien av David Eddings. The Hitchikers Guide To The Galaxy. Children of Hûrin, resten av Middle-Earth bøkene. Og ikke minst Discworld bøkene, fy flate de er morsom! Lenke til kommentar
SpamPanda Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Wheel of Time serien er utrolig bra. Hvertfall de 1-4 første bøkene. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Belgariad serien av David Eddings. Oi, lenge siden jeg har hørt noe om denne. Ganske lik Wheel of Time, på en del punkter, men jeg likte den Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har egentlig ikke en favoritt bok, men favorit serien (på 12 bøker) er The saga of Darren Shan, og egentlig Demonata serien også som er av samme forfatter, kan vel bare si at jeg synes det er veldig Epic bøker, Og The saga of Darren Shan er på en måte med korte forklaringer, men formulert på en såppas bra måte at du ikke har noen problemer med å se for deg personene. Lenke til kommentar
BodoGutt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 liker Sarah Kane's "crave". Et skuespill uten scene anvisninger. En bk du enten elsker eller hater... Lenke til kommentar
Diceman_ Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) "The search for the dice man" av Luke Rhinehart Ellers så var jo "Darwins Radio" og "Darwins Children" av Greg Bear to veldig bra bøker! Endret 30. november 2007 av Diceman_ Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Eg synes nesten alle Jan Guillou bøkene er bra Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Min favoritt er "Intet nytt på vestfronten/Im Westen nichts Neues" av Erich Maria Remarque. Har fleire bøker eg liker, men denne boka blir eg aldri lei av. Lenke til kommentar
trokal Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 "Parfymen" av Patrick Suskind. Er ikke så mange som har lest den tror jeg, ganske spesiell. Hadde vært artig å vite hva andre syns om den. Ditto - hadde en fantastisk leseopplevelse med "Parfymen" - leste den som som tenåring. Boka var, sammen med "Papillon" av Henri Charrière, den virkelig store for min del - og er det vel kanskje ennå... Lenke til kommentar
Noreng Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Engler og demoner, no doubt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå