Pep Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hei folkens! Trenger tips!Har meget god erfaring med Logitech sine optiske mus. De har meget bra føtter, og sammen med mousewaresoftwaren dems funker de forholdsvis jevnt og raskt. Men nå har Logitech kommet med en MX serie, og Microsoft med en "blue" serie. Begge skryter av ny optisk teknologi, men oppgir helt forskjellige betegnelser så det ikke skal være så lett å sammenligne :sad: Noen som har erfaringer med disse? Hvem har best oppløsning? (Er minst hakkete). Da dette spiller STOR rolle i FPS spill :smile: På tidligere Microsoft mus (for eksempel Intellimouse Optical) lugger føttene alt for mye, og har ikke vært bruktbart overhodet. Noen som kjenner til om dette er forbedret på de nye musene dems? Eller rett og slett, hvilken mus er best for FPS spill?? Using FUNC SUrface..... :wink: Lenke til kommentar
SenorPlopp Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Anbefaler Microsoft Wireless Optical Desktop Pro. Skal visst være 4 ganger mer nøyaktig enn det som er på markedet idag Lenke til kommentar
AndersE Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Om du leter litt i forumet så vil du finne denne siden med noen synspunkter http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=60263&forum=25 Håper dette kan være til litt hjelp Lenke til kommentar
MrTeatime Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Jeg ville anbefalt Logitech's MX500, eller MX700 hvis du føler veldig sterkt for trådløst. Bruker Dual Optical selv til vanlig, men kun fordi driverne til MX700 ikke lar meg bruke alle knappene i UT2003. Formen på MX5/700 er veldig bra og de sitter bedre i hånden enn f.eks. Dual Optical. Har desverre ikke prøvd Microsoft's mus, så jeg kan ikke si noe om fordeler/ulemper der. Grunnen til at jeg anbefaler MX500 er at vekten på MX700 er litt høy, og siden jeg ofte flytter musa frem og tilbake ved å løfte den (for best mulig håndplassering ved sniping osv) blir det litt irriterende med 2 batterier + mus. Ikke det at jeg ikke klarer å løfte saken, men det er bare en liten ting jeg sitter og irriterer meg over. Det at MX700 er trådløs trekker ikke mye ned da man ikke merker dette så mye som eldre trådløse mus. Til slutt: det at føttene "lugger" kan vel fikses fort med f.eks. Mouse Skatez? Min MX700 med skatez på fUnc matte glir helt nydelig :smile: Lenke til kommentar
Pep Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Takker for info!! Kom over en test av Logitech's MX serie. Ser lovende ut! Tror nok jeg satser på MX500. Og siden jeg har god erfaring med Logitech fra før. For den som er interessert, er denne verdt å se: http://www.gamersdepot.com/accessories/log...hootout/001.htm Lenke til kommentar
.-opx-. Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hva med mx300?? noen som har prøvd denne 1337e mus??? Lurer siden jg har bestilt den!!! Lenke til kommentar
TST Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-18 09:28, skrev .-opx-.:Hva med mx300?? noen som har prøvd denne 1337e mus???Lurer siden jg har bestilt den!!! Kommer en test her på Gamer.no i nær fremtid. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 jamen hva med razor boomslang 2000, da? ja, den heter faktisk det... og så DET navnet, da... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 men nå har de visst fjerna den... f**n og, da! :sad: den var KEWL! Lenke til kommentar
balrog Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Logitech Mouseman Optical. Denne gammle, men gode kollossen passer egentlig til alle typer spill. Men den er også veldig god til fps. Razor Boomslang blir litt for stor og klumpete.. [ Denne Melding var redigert av: balrog på 2002-10-18 12:25 ] Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Fikk selv bestilt en Razer mus rett før de slutt å selge dem på komplett. Den fungerer genialt, og er sykt bra! Den er litt stor, men den er lav! Den har litt store knapper, noe som gjør at det er som å flytte håndflaten din på musmatten, herlig! ANgående trådløs mus, ikke gidd det, det er forsinkelser når signalene skal sendes. Kanskje ikke så mye som tidligere, men det er forsinkelser. I alle FPS spill teller alle tusendeler! Ville gått for en Razer eller en MX mus, men ikke trådløs, gjerne optisk, men vær obs på optisk mus om du pleier å løfte musen når du spiller, det kan være et problem om du ikke løfter musen "høyt" nok... Viva la Razer! Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Fikk selv bestilt en Razer mus rett før de slutt å selge dem på komplett. Den fungerer genialt, og er sykt bra! Den er litt stor, men den er lav! Den har litt store knapper, noe som gjør at det er som å flytte håndflaten din på musmatten, herlig! ANgående trådløs mus, ikke gidd det, det er forsinkelser når signalene skal sendes. Kanskje ikke så mye som tidligere, men det er forsinkelser. I alle FPS spill teller alle tusendeler! Ville gått for en Razer eller en MX mus, men ikke trådløs, gjerne optisk, men vær obs på optisk mus om du pleier å løfte musen når du spiller, det kan være et problem om du ikke løfter musen "høyt" nok... Viva la Razer! Lenke til kommentar
phyxius Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Ikke for å skjære med skår i gleden, men razer er en gammel og utrangert teknologi. Spør ALLE(nesten)som har hatt en razer mus og om de har hatt problemer med den. Det var en grunn til at kärna(produsenten av denne "fantastiske" musen gikk konkurs). Deffekt, musekula var oval, knappene fungerte ikke, jeg kan nenve i fleng.. Til tross for sine 2000-dpi, er musen alt for dyr, og går desverre alt for fort i stykker. Hadde jeg vært i dine sko, ville jeg satset på en mus fra den nye MX serien. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Logitech Pilot Wheel (ballmus) + Icemat. Gjorde slutt på all min mus-frustrasjon. Brukt dette oppsettet i over 1.5 år nå. Lenke til kommentar
chrizter2000 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Logitech Cordless Optical m/MouseSkatez på EverGlide Giganta Optical Smoke musematte = DØDSBRA. Lenke til kommentar
chrizter2000 Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Logitech Cordless Optical m/MouseSkatez på EverGlide Giganta Optical Smoke musematte = DØDSBRA. MouseSkatez og EverGlide matte fåes kjøpt hos http://www.microplex.no Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Synes MS Intellimouse Optical 1.1 /m Mouse Skatez sammen med en Func 1030 matte fungerer veldig bra... For all del, ikke kjøpt Everglide! De er helt forferdelige...overpriset skrap. Og trådløs mus er helt klart ikke å anbefalle hvis man skal spille. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 20:45, skrev Trancton:ANgående trådløs mus, ikke gidd det, det er forsinkelser når signalene skal sendes. Kanskje ikke så mye som tidligere, men det er forsinkelser. I alle FPS spill teller alle tusendeler! Nuh vel. Den nye MX700 musa til Logitech har ingen forsinkelse overhode hvis man skal tro diverse tester. Se f.eks testen til Hardocp, der får den uhemmet skryt bortsett fra diverse driver problemer. Og de gutta er som kjent rimelig gale på fps. :razz: Selv har jeg nettopp kjøpt meg en MX300 og den er suverent mye bedre enn forgjengeren sin (Logitech Pilot mouse optical eller.no sånt). Jeg har ingen bruk for MX500/700 siden de har de forb¤%* tommelknappene som passer så alvorlig bra inne i hånda mi siden jeg er kjeivhendt. :sad: Husker i gamledager når Logitech faktisk lagde kjeivhendte muser også jeg. :sad: Lenke til kommentar
Zokaban Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hm.. sitter her med mx300 ..og vel har ikke testa den skikkelig, men den duger jo.. menne jeg lurte på.. det finnes slike "akselerasjons"-instillinger på den, og bør jeg ha denne på "ingen" for høyest presisjon, eller duger det med dette på? I tillegg lurte jeg på denne scrollen.. på musa kan man stille knappen til å være "global scroll" eller "autoscroll" .. når jeg spiller UT så funker scrollen greit, mens i ut2003,cs og BF1942 så funker den ikke! er det noen instillinger non plass, eller finnes det nye drivere? Andre som har samme problem? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Gutta som spiller proff cs bruker ms intelli v 3.0 :wink: func1030 og mouse skatez hadde logitec dual optical dritt mus (driverne klikka pcn noen ganger i cs osv) ms er konge bra untatt muse føttene :sad: (sleng på noen skatezteflonteip http://www.microplex.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå