Skrote Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har 2 maskiner koblet til en router. Begge maskinene på nettverket finner hverandre og det går an å overføre filer, men det gå jo så tregt. Om jeg sender ei fil eller noe på la oss si 600mb så tar det 90min++ for å få overført filen. Men når jeg bruker MSN så kan d ta kanskje 15 min eller noe sånt. Finner hverandre når vi spiller også. Noen som vet hva som er feil, og hva jeg kan gjøre for å ordne dette? Takker for svar! Når jeg er inne på oppgavebahandling å inne på nettverk.Da går den opp til 5% deretter detter den ned på 0 % igjen og øker litt, og detter på 0% igjen. Slik fortsetter det... Tar evigheter. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Slå av servicen "webclient" og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Er det bare jeg som ikke er helt med eller!! Hvor finner jeg det da? Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 høyreklikk my computer - manage/behandle - services - webclient dobbel klikk og stop og disable. Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Må det gjøres på begge maskinene? Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Gjorde det på begge, men det hjalp ikke stort! Noe mer som kan gjøres? Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Noen som vet noe annet her jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Kan du ha noe slags brannmur aktivert? Siden det går fort via MSN er det i allefall ikke maskinene eller nettverket det er noe galt med. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Bruk TotalCopy for overføringer over lokalnettet. (Og hurra, det er norsk... og lillebroren til programmereren er medlem her på forumet) Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Har en mistanke om at dette har noe med "default gateway" eller lignende nettverksinnnstiling. Da kan det være at data blir sendt ut til ISPens gateway, før det blir sendt tilbake igjen til dere. Hvis dere ikke sitter så langt fra hverandre kan dere kanskje trekke nettverkskabel mellom maskinene? Og jeg tviler sterkt på at TotalCopy kan fikse dette problemet! Endret 17. juli 2006 av Mr Burns Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Mr Burns: Jeg nevnte ikke TC for å løse saken, men glemte tydeligvis å skrive "for å se hvilken fart du får". Dette for å sammenligne med hans uploadhastighet på nettlinjen for å se om all trafikken gikk ut av lokalnettet hans. En måte å teste kan være å skrive "tracert maskinnavn" i CMD og se hvilken rute trafikken går. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Mr Burns: Jeg nevnte ikke TC for å løse saken, men glemte tydeligvis å skrive "for å se hvilken fart du får". Dette for å sammenligne med hans uploadhastighet på nettlinjen for å se om all trafikken gikk ut av lokalnettet hans. En måte å teste kan være å skrive "tracert maskinnavn" i CMD og se hvilken rute trafikken går. 6505393[/snapback] Ok, da er jeg med! Og det med å bruke traceroute er absolutt noe burde ha fått med i posten Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Du kan også forsøke med ip-adresse. Koble til et share vha den andre maskinens ip adresse/share-navn og se om det hjelper. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Kan det være noe antivirus som står og kjører? I den forrige jobben min var Antivirusklienten (McAfee) satt opp ganske paranoia slik at ved kopiering til lokal disk kjørte dette programmet for full pinne og følgelig gikk kopieringen tregt. Kjører dere via en hub eller en switch forresten? Sjekk også om nettverkskortene står på full/ halv/ autoduplex. Disse bør helst stå på full eller auto (gjør likt). Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Såg dette nå!! Det er no som ikke stemmer her!! Er tilkoblet via Linksys router!! Filene til stue pcen ligger på internett? Hva f***!! dette kan ikke stemme. Noen som kanskje vet hva problemet er nå? Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå