Bilbergeren Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Hei Har fått spørsmål fra en bekjent om hvordan han skal gå frem for å få til trådløst internett mellom 2 hus. Jeg har selv forstått følgende: Trådløs router hos abonnent -> trådløs antenne Hvordan gjør jeg det hos mottaker? Holder det at han bruker trådløs antenne eller må han benytte seg av en router e.l.? Avstanden er noe usikker, men fra 40-60 meter fri luftlinje. Noen gode forslag/erfaringer? Endret 14. juli 2006 av RuSa79 Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=601815&hl= Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Takk for innspillet, men jeg føler ikke at den ga akkurat det svaret jeg egentlig var ute etter Det jeg egentlig mener: Går det an for kompisen min å ha routeren hjemme hos seg (med abonnementet), og at hans nabo kan ha en ruter, slik at nettverket fungerer som vanlig? (han har laptop, og har litt problemer med ekstra antenne)? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Det jeg egentlig mener: Går det an for kompisen min å ha routeren hjemme hos seg (med abonnementet), og at hans nabo kan ha en ruter, slik at nettverket fungerer som vanlig? (han har laptop, og har litt problemer med ekstra antenne)? jepp, det går..... han kan gjøre følgende: han = ADSL -> WLAN router nabo = WLAN access point og når det gjelder antenna, så kan du sette antenna direkte på router. han som har laptop, trenger ikke ekstern antenna, så lenge han andre har god nok antenna..... da kunne det vare sånn: han = ADSL -> WLAN router (med antenna): http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10280&s...rice=&maxPrice= antenna tilpasser du til forholdet og router han skal kjøpe..... Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Kjempefint. Takk for svaret Bare et spm til. Hva er det som avgjør rekkevidden / effekten på en slik antenne? Er det antall dB? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Kjempefint. Takk for svaret Bare et spm til. Hva er det som avgjør rekkevidden / effekten på en slik antenne? Er det antall dB? 6493424[/snapback] jeep.... dBi. så kan du også velge mellom: Omni Directional og Directional lykke til.... Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 15. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2006 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå